Trh s ojetinami se za půl roku propadl o polovinu. Na několik týdnů se téměř zastavil

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 7. 2020 6:02
Koronavirová pandemie výrazně ovlivnila celý automobilový průmysl. Automobilky musely zavřít továrny, zrušeny byly velké výstavy a propadl se i trh s novými auty. V České republice však více než prodej nových utrpěl prodej ojetých aut. Ten se za první pololetí roku 2020 propadl téměř o polovinu. Vyplývá to z dat on-line tržiště s ojetinami Carvago, které monitoruje přes 80 procent českého trhu.
Foto: Shutterstock

Co stojí za propadem?

Primárním viníkem je samozřejmě koronavirová pandemie, respektive vládní opatření, která měla šíření onemocnění zabránit. V jejich rámci totiž došlo mimo jiné k uzavření autobazarů.

A právě způsob prodeje ojetin se v době pandemie výrazněji nezměnil. "Uplynulé měsíce nám jasně ukázaly, že dosavadní koncept prodeje automobilů v pouze 'off-line' prostředí není dostatečný a prodejci a dealeři budou nyní muset svůj přístup přehodnotit," podotýká šéf Carvaga Jakub Šulta.

"Pokud by byli na on-line prodejní kanály již dávno připraveni, nemusely by letošní ztráty být tak fatální," dodává a pokračuje: "Očekáváme, že přechod na on-line prodej se teď výrazně urychlí." Šulta tak stejně jako mnozí další v automobilovém průmyslu vidí krizi jako příležitost k transformaci. Více o problematice on-line prodeje nových i ojetých aut najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy