Trh s ojetinami se za půl roku propadl o polovinu. Na několik týdnů se téměř zastavil

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 7. 2020 6:02
Koronavirová pandemie výrazně ovlivnila celý automobilový průmysl. Automobilky musely zavřít továrny, zrušeny byly velké výstavy a propadl se i trh s novými auty. V České republice však více než prodej nových utrpěl prodej ojetých aut. Ten se za první pololetí roku 2020 propadl téměř o polovinu. Vyplývá to z dat on-line tržiště s ojetinami Carvago, které monitoruje přes 80 procent českého trhu.
Foto: Škoda

Nejoblíbenější značky

Pořadí nejoblíbenějších značek na trhu s ojetinami částečně kopíruje i neoblíbenější značky nových automobilů. Nepřekvapí tak, že vede Škoda, která má tržní podíl přes 30 procent. Pro ojetinu této značky se rozhodlo přes 36,5 tisíce zákazníků. Pro srovnání, mezi novými vozy je tržní podíl mladoboleslavské automobilky za první polovinu roku přes 38 procent, v absolutních číslech jsou ale prodeje dost podobné.

Druhý Volkswagen má 11 procent českého trhu s ojetinami zhruba za 13 tisíc prodaných aut - opět lze srovnávat, že mezi novými auty je německý výrobce třetí nejprodávanější s tržním podílem lehce přes osm procent.

Třetí místo mezi nejoblíbenějšími značkami ojetin obsadil Ford s tržním podílem 6,8 procenta. Mezi novými auty je modrý ovál přitom až jedenáctý s podílem 2,41 procenta.

Zajímavé je, že ačkoliv mezi novými auty je druhou nejprodávanější značkou Hyundai s 8,42 procenty trhu, mezi ojetinami mu patří až páté místo s podílem čtyři procenta. I další oblíbená značka nových aut - Dacia, která je za první půlrok čtvrtá - je s podílem 1,8 procenta až patnáctá.

 

Právě se děje

Další zprávy