Jan Matoušek
7. 7. 2020 6:02
Koronavirová pandemie výrazně ovlivnila celý automobilový průmysl. Automobilky musely zavřít továrny, zrušeny byly velké výstavy a propadl se i trh s novými auty. V České republice však více než prodej nových utrpěl prodej ojetých aut. Ten se za první pololetí roku 2020 propadl téměř o polovinu. Vyplývá to z dat on-line tržiště s ojetinami Carvago, které monitoruje přes 80 procent českého trhu.
Nejoblíbenější značky
Projděte si kompletní pořadí patnácti nejprodávanějších značek ojetých automobilů v Česku za první polovinu roku 2020 i s jejich tržním podílem.
|
Značka |
Podíl na trhu |
1. |
Škoda Auto |
30,7 % |
2. |
Volkswagen |
11,0 % |
3. |
Ford |
6,8 % |
4. |
Peugeot |
4,6 % |
5. |
Hyundai |
4,0 % |
6. |
BMW |
3,6 % |
7. |
Renault |
3,5 % |
8. |
Audi |
3,4 % |
9. |
Opel |
3,2 % |
10. |
Mercedes-Benz |
3,1 % |
11. |
Citroën |
3,0 % |
12. |
Kia |
2,9 % |
13. |
Toyota |
2,9 % |
14. |
Volvo |
2,3 % |
15. |
Dacia |
1,8 % |