Tesla a Čína v prodejích elektromobilů válcují ostatní. Česká republika jen paběrkuje

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 3. 2019 6:04
Elektřina je budoucností dopravy. To je zřejmé například z plánů jednotlivých automobilek, kterými se prezentovali mimo jiné i na autosalonu v Ženevě. Také zákazníci si na elektromobily začínají zvykat, protože jejich prodeje (kumulativně s plug-in hybridy, které na elektřinu ujedou nějakou část trasy) každým rokem rostou. Loni se po celém světě prodalo 2,1 milionu elektromobilů či plug-in hybridů. To je meziroční nárůst o výrazných 64 procent. Podrobná data o největších trzích i nejoblíbenějších modelech najdete v galerii.
Foto: Škoda Auto

Podle dat serveru EV Volumes se v loňském roce prodalo celosvětově 2,1 milionu (osobních a lehkých užitkových) automobilů, které umí jezdit na elektřinu. To zahrnuje jak čisté elektromobily, tak i plug-in hybridy, tedy hybridní vozy, které akumulátor nenabíjí pouze rekuperací, ale také z běžné elektrické sítě. Větší kapacita baterií takovým autům umožňuje ujet i několik desítek kilometrů čistě na elektrický pohon.

Oproti roku 2017 to znamená nárůst o 64 procent, přičemž z koláče globálního trhu s novými auty ukrajují elektromobily a plug-in hybridy 2,2 procenta.

Zajímá-li vás poměr mezi elektromobily a plug-in hybridy, pak je 69 procent z 2,1 milionu pro elektrická a 31 procent pro plug-in hybridní auta. Na prodejích druhé jmenované kategorie se však podepsal evropský přechod na měření emisí podle metodiky WLTP, čímž některé modely na nějaký čas zcela vypadly z nabídky.

 

Právě se děje

Další zprávy