Jan Matoušek
23. 5. 2019 6:02
Prodeje aut v Evropě klesají. Po letech růstu došlo v prvním čtvrtletí poprvé od roku 2013 k poklesu počtu prodaných vozidel. Nejde o zásadně dramatické číslo. Přesto propad o 3,2 procenta vyjadřuje řadu nejistot na automobilovém trhu. Jsou ale i značky, kterým se za první tři měsíce roku 2019 dařilo. Své pozice například výrazně posílila Tesla.
Další vítězové
Vedle Dacie a Tesly se v prvním kvartálu dařilo i jiným značkám. Citroën zvýšil svůj tržní podíl z 3,89 na 4,24 procenta, přičemž C3 Aircross je pátým nejprodávanějším malým SUV. C4 Picasso, které ale v dohledné době skončí, je pak třetí nejpopulárnější MPV.
Volvo zvýšilo tržní podíl z 1,89 na 2,12 procenta především zásluhou SUV XC40. To si připsalo meziroční zlepšení o 330 procent a stalo se druhým nejprodávanějším kompaktním prémiovým SUV za BMW X1.
Volkswagen se po kauze Dieselgate rovněž dostává zpátky na vrchol, meziročně zvýšil svůj podíl na trhu z 10,83 na 11,01 procenta (přestože celkové prodeje značky se propadly o necelá dvě procenta). Zásluhu na tom má třeba nejpopulárnější malé SUV T-Roc s meziročním nárůstem prodejů o 114 procent. Stejný model je mezi SUV celkově druhý, Tiguan je na třetím místě. Golf nadále vládne kompaktům, Touran segmentu MPV. Passat je druhý ve střední třídě, stejné umístění získalo i Polo mezi malými vozy.