Vysmívané značky dobývají Evropu. Dacia i Tesla prodejně porážejí tradiční rivaly

Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 5. 2019 6:02
Prodeje aut v Evropě klesají. Po letech růstu došlo v prvním čtvrtletí poprvé od roku 2013 k poklesu počtu prodaných vozidel. Nejde o zásadně dramatické číslo. Přesto propad o 3,2 procenta vyjadřuje řadu nejistot na automobilovém trhu. Jsou ale i značky, kterým se za první tři měsíce roku 2019 dařilo. Své pozice například výrazně posílila Tesla.
Foto: Dacia

Dacia králem

Králem mezi značkami se za první čtvrtletí letošního roku stala rumunská Dacia. V absolutních číslech samozřejmě nestačí na lídry trhu (kterými jsou Volkswagen, Peugeot, Renault a Ford), nicméně Dacia ze všech značek nejvíce navýšila svůj tržní podíl. Z 3,02 na 3,63 procenta. Celkově pak našlo zákazníka 152 tisíc automobilů této značky - pro srovnání, loni to bylo 129 tisíc vozů. 

Co do tržního podílu je největším trhem pro Dacii Rumunsko (výsledkům značky napomohl i samotný růst rumunského trhu meziročně o 25 procent) s 33,7 procenta. Hned za ním ale následují Slovensko a Česko s 6,8, respektive 6,7 procenta. Čtvrtá, pro někoho překvapivě, je Francie, kde má Dacia 6,5 procenta trhu s novými auty. Rumunská automobilka pak rovněž procentuálně vede pořadí soukromých registrací - 79 procent Dacií jde do privátních rukou.

Rostly i jednotlivé modely. Sandero o 10 procent, přičemž jde rovněž o vůz s největším podílem soukromých registrací. Duster si polepšil o 22 procent a jde o třetí nejoblíbenější malé SUV, Logan rostl o 39 procent a stal se lídrem trhu malých sedanů.

 

Právě se děje

Další zprávy