Prodej nových aut klesá, počet vozů do zásuvky ale roste. Nedařilo se ani Dacii

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 3. 2020 10:17
Počet nově prodaných osobních aut v Česku za první dva měsíce roku 2020 poklesl. Jestliže loni našlo nového majitele 38 125 automobilů, letos počet spadl na 36 509 aut. To je o 4,24 procenta méně. Přesto lze najít kategorii, která si polepšila skokově. Jde o auta do zásuvky. Ještě loni byly jejich prodeje v desítkách kusů, letos už se počítají ve stovkách.
Foto: Škoda Auto

Nejprodávanější značky

Mezi nejprodávanějšími značkami na českém trhu dál poměrně neohroženě vede Škoda Auto. Té se navíc povedlo meziročně vzrůst o více než devět procent, takže s prodejem 14 670 automobilů aktuálně drží přes 40 procent trhu s novými auty v Česku. Mimochodem při prodeji 608 automobilů do zásuvky to znamená, že ze všech prodaných škodovek mohou alespoň chvíli jet na elektřinu čtyři procenta.

Druhé místo za Škodou si udržel Volkswagen, jakkoliv meziročně poklesl o 12,5 procenta a nepatří mu už ani desetina trhu s novými osobními auty. Třetí místo patří korejskému Hyundai, které si meziročně polepšilo o více než 30 procent.

Za zmínku z desítky nejprodávanějších aut stojí také masivní propad rumunské Dacie. Ta spadla téměř na polovinu svých loňských prodejů za první dva měsíce, a zatímco tehdy byla třetí, letos je až na šestém místě. Naopak se dařilo Toyotě, která rostla o více než 22 procent a z devátého místa se dostala na čtvrté.

Mimo nejlepší desítku pokračuje výrazný pád Nissanu. Ten si připsal za první dva měsíce jen 89 prodaných aut, což je třeba výrazně méně než u Volva. Odpovídá tomu i meziroční propad o téměř 70 procent prodaných aut. Mimo nejlepší desítku, na jedenácté místo, také spadl Ford.

 

Právě se děje

Další zprávy