V jednotlivých zemích se výsledky dost různí. Z největších evropských trhů se v Německu prodej zvýšil o 8,5 procenta a ve Španělsku o jedno procento. V Itálii naopak prodej o 19,7 procenta klesl, pokles ve Francii pak činil 18,6 procenta. Výrazně se zvýšil prodej na Slovensku (o 72,6 procenta) a v Rumunsku (55,5 procenta). V České republice byl prodej vyšší o 9,9 procenta.
Prodej největší evropské automobilové skupiny Volkswagen se snížil o sedm procent na 173 262 vozů. Volkswagen má na evropském trhu více než čtvrtinový podíl a jeho součástí je i česká Škoda Auto. Jí prodej za leden klesl o 8,1 procenta na 38 873 vozů. Z dat o registracích je také patrné, že koncern přesměroval nedostatkové díly do aut s vyšším ziskem, prodeje Porsche vzrostly o 36 procent, Audi o 3,1 procenta.
Na trhu se také dařilo korejskému tandemu Hyundai-Kia, který se zatím dokázal velice dobře vypořádat s nedostatkem polovodičových součástek. Data ukazují, že prodeje obou automobilek dohromady vzrostly o necelých 29 procent. Značkám se tak podařilo zvýšit společný tržní podíl ze 7,1 na 9,7 procenta. Podobně byla ve 9,7% plusu i Toyota, prodeje Mazdy vzrostly o 17 procent a Hondy o 10,7.
ACEA očekává, že prodej nových osobních automobilů v EU se letos díky zlepšení situace kolem čipů zvýší o 7,9 procenta na 10,5 milionu. Bude ale téměř o 20 procent nižší než v roce 2019, tedy proti období před začátkem pandemie covidu-19.
Automobilový trh v EU by se tak měl po dvou letech poklesu v letošním roce vrátit k růstu. V roce 2020 se prodej aut v EU kvůli pandemii snížil o rekordních 23,7 procenta, vloni pokles zpomalil na 2,4 procenta.