Proč ze všech tuzemských značek aut přežila právě Škoda? Vybrali jsme několik důvodů

Petr Korbel
14. 4. 2019 6:47
V meziválečném Československu působilo sedm továrních výrobců osobních aut, ale přežila pouze Škoda. V evropských socialistických státech existovalo koncem 80. let kolem patnácti značek, dnešních dnů se dočkaly tři – Dacia, Lada a Škoda. Jen znalci si už vzpomenou na belgické, nizozemské či rakouské automobilky; ze značek malých evropských států přežily jen švédské Volvo a česká Škoda. Vybrali jsme několik důvodů, proč se to okřídlenému šípu povedlo.
Foto: auta5p.eu

Řada 761-765 a špetka štěstí

Když to s velkorysým kooperačním projektem špatně dopadlo, přišel druhý, poněkud skromnější. Vozy už neměly mít stejné podvozky, ale stále se počítalo s výměnou řady dílů - Československo mělo dodávat motory a kotoučové brzdy, NDR převodovky, rozvodovky a hřebenové řízení. Chystané mladoboleslavské modely byly klasické koncepce, východoněmecké se držely pohonu předních kol. (na fotografii prototyp 761).

 

Právě se děje

Další zprávy