Proč ze všech tuzemských značek aut přežila právě Škoda? Vybrali jsme několik důvodů

Petr Korbel
14. 4. 2019 6:47
V meziválečném Československu působilo sedm továrních výrobců osobních aut, ale přežila pouze Škoda. V evropských socialistických státech existovalo koncem 80. let kolem patnácti značek, dnešních dnů se dočkaly tři – Dacia, Lada a Škoda. Jen znalci si už vzpomenou na belgické, nizozemské či rakouské automobilky; ze značek malých evropských států přežily jen švédské Volvo a česká Škoda. Vybrali jsme několik důvodů, proč se to okřídlenému šípu povedlo.
Foto: Jan Matoušek

Řada 761-765 a špetka štěstí

Vznikla řada prototypů: Š-761 (tudor), 762 (sedan), 763 (kupé, na fotografii), 764 (kombi), 765 (prodloužené kombi jako základ pro sanitu). Na československé straně byla vůle zavést tato auta v rozmezí let 1982 až 1984 do sériové výroby. Jenže Němci v roce 1979 od dohody zase odstoupili. A to bylo možná štěstí, protože jinak by Škoda v roce 1989 nevyráběla moderní Favorit, ale zastarávající auta klasické koncepce a tvarů, které již dávno vyšly z módy.

 

Právě se děje

Další zprávy