Vlček, který absolvoval Českou zemědělskou univerzitu, se šéfem českého zastoupení Škody stal prvního ledna 2014, kdy zaujal místo odvolaného Petra Pečenky. Zkušenosti sbíral od roku 1992 ve Škodě, kde byl v letech 2007 a 2012 zodpovědný za prodej náhradních dílů v mezinárodním měřítku. Mezi roky 2012 a 2014 působil v Číně jako výkonný ředitel pro fleetové prodeje, prodeje ojetých vozů a poprodejní aktivity celé skupiny Volkswagen.
Po návratu do Česka prošla Škoda pod jeho vedením výraznou proměnou v oblasti prodejní sítě a posílením výkonnosti napříč všemi oblastmi. Dlouhodobě se jí například daří upevňovat podíl na trhu s novými auty v České republice - za prvních šest měsíců letošního roku se blíží 40 procentům.
"Chtěl bych poděkovat celému týmu českého zastoupení a všem obchodním partnerům za vynikající spolupráci a odvedenou práci v posledních letech. Dnešní úspěch značky Škoda na domácím trhu je zásluhou celého škodováckého týmu, od výrobního závodu přes importérskou organizaci až po naši dealerskou síť," řekl Vlček.
V automobilce Škoda ale Luboš Vlček nekončí. Od 1. září bude zodpovědný za aktivity značky v západní Evropě, kde se zaměří na její rozvoj a posílení. "Novou výzvu přijímám s respektem a velkou motivací, s vědomím důležitosti těchto klíčových trhů pro celou společnost Škoda Auto s výkonem přes půl milionu prodaných automobilů ročně," doplnil Vlček.
Nástupcem Vlčka se stane současný prodejní ředitel české Škody Jiří Maláček. Absolvent Univerzity Karlovy do firmy nastoupil v lednu letošního roku, předtím působil osm let u českého dovozce Toyoty, od roku 2016 jako šéf prodeje. "Nová pozice je pro mě velkou výzvou. Jsem rád, že mohu být součástí úspěšného příběhu domácí značky," uvedl v prohlášení Maláček.