Ojetý elektromobil jako druhé auto do rodiny? Poradíme, na co si dát pozor

Martin Přibyl Martin Přibyl
9. 5. 2019 6:03
Jsou tu s námi a mají své výhody. Elektromobily jsou již pár let realitou trhu s novými auty a první kousky se začínají objevovat v bazarech. Ceny startují na nějakých 250 000 korunách. Jistě, jedná se o první generaci vozů s menšími bateriemi, které se nedokážou vyrovnat nejnovější Tesle, ale i tak mají svá pro. Jedná se třeba o speciální značku, která jim umožňuje parkování zdarma v pražských modrých zónách (v budoucnu již nebude platit pro hybridy). Z ojetého elektroauta se najednou stane zajímavá možnost, jak pořídit druhý vůz do rodiny na dojíždění do Prahy. Na co si ale dát pozor?
Foto: Renault

Kolik baterie stojí?

Důvodem proč důkladně prověřit stav akumulátorů je pochopitelně jejich cena.

Baterie se běžně mění po částech, modulech. V autě jich je několik, v takovém BMW i3 jich najdete dohromady osm. Jeden stojí 55 800 Kč, výměna kompletní baterie by tedy měla stát 446 000 korun v článcích (bez víka baterie a těsnění, což už jsou zanedbatelné položky).

Většinou ale není nutné měnit všechny moduly a v servisu nahradí jen ty, které jsou vadné nebo poškozené (třeba při havárii). "Zatím jsme na přání zákazníka ani s ohledem na opotřebení nevyměnili v Česku žádný modul,"  říká David Haidinger z BMW.

Podobně jsou na tom u Peugeotu. "Zatím jsme u modelu iOn měnili baterii jen dvakrát v rámci záruky," říká mluvčí značky Radka Matthey. Díl se musí speciálně objednat a jeho cena není běžně stanovena. U nového elektrického modelu 208 plánuje Peugeot speciální centrum určené pro repasování vysloužilých akumulátorů.

 

Právě se děje

Další zprávy