Ojetý elektromobil jako druhé auto do rodiny? Poradíme, na co si dát pozor

Martin Přibyl Martin Přibyl
9. 5. 2019 6:03
Jsou tu s námi a mají své výhody. Elektromobily jsou již pár let realitou trhu s novými auty a první kousky se začínají objevovat v bazarech. Ceny startují na nějakých 250 000 korunách. Jistě, jedná se o první generaci vozů s menšími bateriemi, které se nedokážou vyrovnat nejnovější Tesle, ale i tak mají svá pro. Jedná se třeba o speciální značku, která jim umožňuje parkování zdarma v pražských modrých zónách (v budoucnu již nebude platit pro hybridy). Z ojetého elektroauta se najednou stane zajímavá možnost, jak pořídit druhý vůz do rodiny na dojíždění do Prahy. Na co si ale dát pozor?
Foto: Radek Pecák

Garance ale neznamená 100 % kapacity

Pozor však na to, že záruka na baterie neznamená, že výrobce garantuje, že po osmi letech bude mít akumulátor stoprocentní využitelnou kapacitu. Například výše zmíněné VW ručí za 70 procent. Kapacita může být pochopitelně po osmi letech vyšší. Záleží na stylu použití.

Holandský Tesla klub sbírá údaje o zbývajícím dojezdu od majitelů amerických elektromobilů. Podle údajů z loňského roku vykazují Tesly průměrný pokles kapacity pět procent po ujetí 100 000 kilometrů, po 250 000 km je to přibližně deset procent.

Při koupi elektroauta proto na každý pád doporučujeme kontrolu stavu baterie v autorizovaném servisu a po prodejci žádejte doklad o pravidelném servisu, tedy servisní knížku. Tak si prověříte stav akumulátorů a to, jestli se na ně vztahuje záruka.

 

Právě se děje

Další zprávy