O jaké ojetiny je v Česku zájem? Víme, co by mělo auto mít, aby šlo výhodně prodat

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 6. 2019 6:02
Zatímco prodeje nových aut v Česku klesají, popularita ojetin, alespoň podle prodejců, stoupá. Spolu s oblibou ojetých vozů ale stoupají nároky na jejich výbavu. Například auto bez klimatizace, před deseti lety ještě zcela běžný úkaz, je dnes prakticky neprodejné. Zájemci o starší vůz vedle klimatizace vyžadují i další prvky. Čím je tedy dobré auto vybavit, aby mělo při dalším prodeji vyšší cenu? A jaká je situace na českém trhu s ojetými vozy? Podívejte se do galerie.
Trošku nešikovně působí ovládání ventilace v sedadlech.
Trošku nešikovně působí ovládání ventilace v sedadlech. | Foto: Radek Pecák

Nejdůležitější výbavový prvek

Vybavenost ojetých aut se, obdobně jako u nových aut, za posledních deset let značně posunula směrem nahoru. Dobře to lze ilustrovat na dnes patrně nejdůležitějším výbavovém prvku ojetých modelů - klimatizaci. Zatímco v roce 2008 měl klimatizaci každý druhý automobil, o sedm let později už to bylo 85 procent modelů. Dnes je to dokonce 93 procent všech aut. Vyplývá to minimálně z výbavy aut prodaných v AAA Auto.

Na druhou stranu tuto skutečnost potvrzuje i Pavel Foltýn z Auto ESA. "Vozů bez klimatizace se prodávají jednotky procent," podotýká. Stále více roste také poptávka po modelech s automatickou klimatizací, především u aut větších než Škoda Octavia.

 

Právě se děje

Další zprávy