Navzdory tomu, že se e-up! více než rok nedal objednat do výroby, v Německu patřil mezi nejprodávanější elektromobily, s takřka 31 tisíci zaregistrovanými kusy skončil druhý za Teslou Model 3 a předběhl dokonce model ID.3, který má být jedním z nejdůležitějších koncernových elektroaut.
Popularita malých elektromobilů se ukazuje i na prodejních číslech Renaultu Zoe (za prvních jedenáct měsíců roku 2021 třetí nejprodávanější elektrovůz v Evropě) nebo Dacie Spring, u nějž výrobce od března zatím eviduje více než 46 tisíc objednávek po celé Evropě.
E-up! se vrací navzdory tomu, že se v minulosti mnohokrát objevily otázky nad jeho výdělečností, VW měl prodělat čtyři až pět tisíc eur na každém prodaném kusu. "V roce 2020 jsme e-up! stáhli kvůli dlouhým dodacím lhůtám. Teď by se model měl vrátit do normální nabídky," cituje vyjádření mluvčího VW německý server Golem.de.
V konfigurátoru by se malý vůz s dojezdem okolo 250 kilometrů měl objevit někdy v polovině února s upravenou výbavovou politikou. Jeho cena by se podle autopůjčovny Nextmove měla pohybovat okolo 26 750 Eur (650 000 Kč), dotace ji srazí na sedmnáct tisíc, což je asi 410 tisíc korun. "Zájem bude obrovský a rychlá reakce klíčová," napsal Nextmove na svůj twitterový účet.
Do Česka se návrat e-upu zatím nechystá. "Z poslední objednávky pěti set kusů e-upů zbývá u nás posledních sedm skladových aut," popisuje mluvčí dovozce David Valenta. Jejich cena začíná na 625 tisících. Firma sice ve výrobním závodě podala žádost o další dodávku, ale v současné době si prý nedělá velké naděje, že by se ji podařilo získat.
Škoda pak návrat svého elektrického Citigo podle mluvčího Pavla Jíny neplánuje. "Do roku 2030 se chystáme na trh uvést minimálně tři další elektrické modely v portfoliu pod modelem Enyaq iV," připomíná plán českého výrobce.