Ferrari LaFerrari Aperta se stalo historicky nejdražším moderním autem prodaným v aukční síni. Vůz, který ani neměl vzniknout, automobilka vydražila za 8,3 milionů eur, tedy asi 216 milionů korun.
Model LaFerrari vznikl v pětisetkusové sérii a automobilka si na něj vytvořila pořadník, což v posledních letech u limitovaných edicí dělá vždy. Někteří bohatí klienti se pak cítí dotčeni, když je Ferrari s žádostí o prodej auta odmítne.
Ještě větší vlna nespokojenosti mezi některými odmítnutými sběrateli se vznesla poté, co automobilka oznámila, že postaví také limitovanou verzi Aperta s otevřenou karoserií. Mělo vzniknout jen 209 kusů a do VIP skupiny, které ve Ferrari byli ochotni model prodat, opět nebylo zařazeno mnoho vážených klientů, kteří vlastní ty největší klenoty maranellské značky (například 250 GTO, F40, Enzo apod.)
V Itálii se ale rozhodli nakonec postavit ještě jeden poslední kus LaFerrari Aperta s číslem 210. A ten nabídnout bohatým klientům z celého světa bez ohledu na pořadník nebo interní seznam automobilky, komu je své limitované edice ochotna prodat.
Ferrari poskytlo vůz k prodeji londýnské aukční síni RM Sotheby´s s tím, že ta uhradí aukční poplatky, avšak vydražená částka půjde na charitu, konkrétně na projekty organizace Save the Children pomáhající dětem po celém světě.
Ani aukční síň RM Sotheby´s ale nepředpokládala, že vydražená částka bude nakonec tak vysoká. O vůz při dražbě pořádané začátkem září bojovalo dvanáct nejbohatších osob z celého světa. Vůz se nakonec prodal za 8,3 milionů eur, tedy v přepočtu asi 216 milionů korun.
LaFerrari Aperta se tak stalo doposud nejdražším prodaným úplně novým autem v aukci. Překonalo rekord, který padl vloni v říjnu, kdy tatáž aukční síň vydražila poslední vyrobené LaFerrari za zhruba 155 milionů korun. Částka rovněž putovala na charitu.