V čem je nová Škoda Fabia lepší než předchůdce? Ohrozit může i kompaktní Scalu

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 5. 2021 6:02
Škoda včera večer odhalila podobu čtvrté generace modelu Fabia. Ta už je na první pohled jiná než předchůdce, má také jiný technický základ a především zcela nový interiér. Jak moc se ale skutečně jeden z bestsellerů mladoboleslavské automobilky proměnil? Pokusili jsme se oba modely porovnat, na což se můžete podívat v následující galerii.

Jiná platforma, větší rozměry

Tou nejzásadnější mezigenerační změnou je zřejmě použití zcela nové platformy. Fabia tak ve čtvrté generaci poprvé dostala modulární základ MQB ve verzi A0, který je určený právě pro menší automobily. To s sebou přináší celou řadu novinek, například možnost zástavby moderních asistenčních prvků, které předchůdce proti řadě konkurentů postrádal.

Především se však nová platforma podepsala na rozměrech vozu. Fabia poprvé ve své historii překonala hranici čtyř metrů, dokonce měří o kousek více než 4,1 metru a je tak delší o 111 mm. Ještě důležitější je protažení rozvoru náprav - z  2470 mm na 2564 mm. To mimochodem také Fabii pomohlo ve srovnání s konkurencí - jestliže třetí generace patřila v otázce rozvoru náprav mezi nejmenší auta ve své kategorii, čtvrté vydání se řadí mezi premianty, které překoná jen hrstka dalších supermini (například Hyundai i20 nebo Renault Clio).

Vrátíme-li se k mezigeneračnímu srovnání, další výrazný nárůst je viditelný v kolonce šířky auta. Novinka je o 48 mm širší. Není to takový skok jako mezi skutečně úzkou druhou a následně třetí generací, přesto by i tento nárůst měl přispět k nárůstu vnitřního prostoru. Rozšířil se i rozchod kol - vpředu z 1463 na 1525 mm, vzadu z 1457 na 1509 mm. 

Srovnání rozměrů - Škoda Fabia III a IV

Škoda Fabia III Škoda Fabia IV Rozdíl
Délka 3997 mm 4108 mm +111 mm
Šířka 1732 mm 1780 mm +48 mm
Výška 1467 mm 1459 mm -8 mm
Rozvor náprav 2470 mm 2564 mm +94 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu 1463/1457 mm 1525/1509 mm +62/52 mm

 

Právě se děje

před 4 minutami

Biden se dohodl se senátory, investice do infrastruktury dosáhnou 600 miliard dolarů

Americký prezident Joe Biden ve čtvrtek po mnoha týdnech jednání mezi Bílým domem a Kongresem ohlásil dosažení dohody ohledně investic do infrastruktury. Podle deníku The New York Times a agentury AP se zřejmě přiklonil k plánu od skupiny složené z demokratických i republikánských senátorů, který počítá s novými výdaji ve výši skoro 600 miliard dolarů (skoro 13 bilionů Kč).

"Máme dohodu," prohlásil prezident při netradičním vystoupení na příjezdové cestě Bílého domu v doprovodu několika senátorů, s nimiž předtím jednal. Mnoho detailů zatím není k dispozici. Na twitteru Biden uvedl, že nový infrastrukturní plán "vytvoří miliony amerických pracovních míst". Ohlášený balíček je zřejmě výrazně menší oproti plánu s investicemi a daňovými úlevami v celkovém objemu 2,3 bilionu dolarů, s nímž Biden přišel na konci března.

Zdroj: ČTK
Aktualizováno před 29 minutami

Dálnici D7 na Kladensku uzavřela nehoda dvou aut, pět lidí je zraněných

Dálnici D7 na 12. kilometru ve směru na Slaný na Kladensku vpodvečer uzavřela nehoda dvou osobních aut. Pět lidí včetně malého dítěte utrpělo zranění, řekla mluvčí krajských hasičů Dagmar Zemanová. Opravila tak původní informace o třech havarovaných autech a čtyřech zraněných.

"Dispečink to upřesňoval. Bylo tam pět zraněných, z toho jedno dítě ve věku do jednoho roku," uvedla Zemanová.

Podle policejní mluvčí Markéty Johnové byla nehoda hlášena krátce po 17:45, auta bourala mezi kilometry 12 až 12,5 ve směru na Chomutov. Dálnice je neprůjezdná mezi 9. a 18. kilometrem. Na místě přistával vrtulník záchranné služby.

Zdroj: ČTK
Další zprávy