V čem je nová Škoda Fabia lepší než předchůdce? Ohrozit může i kompaktní Scalu

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 5. 2021 6:02
Škoda včera večer odhalila podobu čtvrté generace modelu Fabia. Ta už je na první pohled jiná než předchůdce, má také jiný technický základ a především zcela nový interiér. Jak moc se ale skutečně jeden z bestsellerů mladoboleslavské automobilky proměnil? Pokusili jsme se oba modely porovnat, na což se můžete podívat v následující galerii.

Úplná proměna kabiny

Zcela zásadní je proměna interiéru Škody Fabia. S nadsázkou řečeno je to skok více než generační. Obrazovka multimediálního systému je asi tou nejviditelnější změnou - ze středu palubní desky se přesunula na její vrchol a jedná se o módní volně stojící displej. Ten bude už v základu, má 6,5 palce a ovládá se přes něj rádio se čtyřmi reproduktory. Následuje osmipalcové provedení s rádiem se šesti reproduktory a hlasovým ovládáním a vrcholem je 9,2palcová on-line navigace. Samozřejmostí je konektivita Apple CarPlay a Android Auto.

Minulá Fabia si musela vystačit se 6,5palcovým displejem pro prosté ovládání rádia i volitelnou navigaci. Základní model měl dokonce dlouho jen klasické rádio bez displeje, v poslední době ale i ten přešel na dotykovou obrazovku.

V rámci konektivity bude mít nová Fabia volitelně i digitální asistentku Lauru, digitální budíky s 10,25palcovým displejem a bezdrátové dobíjení chytrých telefonů. Ani jeden prvek stávající provedení nemohlo mít ani za příplatek. Premiéru ve Fabii slaví i vyhřívaný volant a čelní sklo. Výbavou tak znamená novinka obrovský skok kupředu.

Na rozdíl třeba od Octavie nechybí klasický panel s tlačítky na ovládání klimatizace, není tak potřeba vše nastavovat dotykem. Novinku představuje dvouzónová automatická klimatizace s výdechy pro zadní cestující - doposud mohla mít Fabia jen jednozónovou automatickou klimatizaci. Z dalších viditelných změn je možné jmenovat stylové kulaté výdechy ventilace po stranách palubní desky, naopak dvouramenný volant měla už třetí generace po loňské modernizaci.

 

Právě se děje

před 40 minutami

Krupobití a bouřky zasáhly Jihomoravský kraj. Dálnice D2 je neprůjezdná kvůli pádu vedení

Bouřky a krupobití zasáhly večer Jihomoravský kraj, především Břeclavsko. Kvůli spadlým drátům elektrického vedení je v obou směrech neprůjezdná dálnice D2 v okolí Břeclavi. O neprůjezdné dálnici informoval mluvčí policie David Chaloupka. Hasiči zatím mají 30 výjezdů, řeší utržené střechy i spadlé stromy. Řekl to mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Mikoška.

Chaloupka zatím nemá informace, že by fungoval na dálnici odklon nebo jak velká je kolona. "Stalo se to před chvílí," poznamenal mluvčí. Podle něj má policie nahlášených v souvislosti s počasím více událostí, mezi které patří dům bez střechy, spadený strom na auto, ale taky plechová garáž, která uletěla.

Případy řeší i hasiči. "Máme tam ulítlou střechu, spadenou stěnu v kuchyni, spadené dráty elektrického vedení, ale také okna rozbitá kroupami," řekl Mikoška.

Zdroj: ČTK
před 53 minutami

Britský operátor EE znovu zavede roamingový poplatek za volání v Evropě

Britský mobilní operátor EE od příštího roku znovu zavede roamingový příplatek za telefonování v jiných evropských zemích. Firma vlastněná britskou telekomunikační společností BT to uvedla ve svém čtvrtečním sdělení. Dříve přitom stejně jako ostatní britští operátoři tvrdila, že se po brexitu k takovému kroku nechystá, připomněla agentura AP. Zrušení roamingu v červnu 2017 ušetřilo britským turistům a jiným cestovatelům miliony liber na poplatcích za používání chytrých telefonů v evropském zahraničí.

EE uvedla, že poplatek budou muset od ledna 2022 platit zákazníci, kteří se zaregistrují po 7. červenci. Za volání, posílání textových zpráv a využívaní dat ve 47 evropských zemích s výjimkou Irska jim firma bude denně účtovat dvě libry (necelých 60 Kč). Svůj záměr společnost odůvodnila tím, že tak chce "podpořit investice" v Británii.

Zdroj: ČTK
Další zprávy