Kia Rio je sesterským modelem Hyundai i20. Ten se začal prodávat na konci roku 2015 a Rio z něj technicky vychází, avšak konstruktéři i designéři dostali příležitost některé věci změnit.
Rio má sice stejnou siluetu jako i20, zvenčí se však od Hyundaie liší. Rio designově zcela zapadá do rodiny značky Kia, nadále má tzv. tygří nos, tedy výraznou příď. Světlomety se ale protáhly.
Kia si od novinky slibuje, že bude oslovovat mladší řidiče než doposud. Právě proto je i naladění podvozku trochu jiné. Nedá se říci, že vyloženě sportovní, ale rozhodně tužší. Rio zatáčkami projíždí statečně a odhodlaně, i když Ford Fiesta je v této disciplíně přece jen lepší.
Mezigeneračně Rio narostlo, i když třeba jen o 1 nebo 2 centimetry, stále tak jde o jeden z nejdelších vozů ve třídě, který má navíc nejdelší rozvor. I když se nedá říci, že by se uvnitř pohodlně vešla čtyřčlenná rodina s dospělými dětmi (nebo dokonce pánové, kteří měří přes 190 cm), Rio je skutečně o chlup prostornější než například Fabia, o Fordu Fiesta nebo Opelu Corsa ani nemluvě.
Rio jde spíše opačnou cestou než někteří jeho konkurenti. Nenabízí tak širokou nabídku individualizace, křiklavých barev v seznamu laků moc nenajdete. Ani interiér barvami nehýří, k dispozici jsou jen tři a ten s červenými prvky je zároveň nejodvážnějším. Třeba Citroën C3 nebo Nissan Micra naopak lákají na co nejrozmanitější možnosti personalizace.
Nemusí to být ale nutně bráno jako minus, protože interiér Ria je povedený i tak, jsou zde kvalitní materiály a celkově působí hodnotně. Takže pokud si nezakládáte na tom, aby kabina zářila barvami, bude se vám vnitřek Ria líbit i tak.
Otázkou však je, jaký motor vybrat. Při uvedení do prodeje Rio dostane zatím jen dva, prvním je čtyřválec 1.25 MPI, druhým litrový tříválec, později ještě přibude 1.4 MPI. A i když se to možná nezdá, čtyřválcová dvanáctistovka je nejrozumnější volbou.
Atmosférický motor tohoto objemu má samozřejmě svá specifika, nelze od něj čekat bůhvíjaká akcelerace, ale ve městě jede velmi dobře. Mohl by být méně hlučný. Na běžnou jízdu je to však naprosto dostačující motor. Některé konkurenční hatchbacky ale mají výkonnější, kultivovanější a univerzálnější pohonné jednotky než Rio.
Pokud však hledáte malé auto do města, ale co možná nejprostornější pro posádku a s co největším kufrem - nové Rio má stejně velký kufr jako Škoda Fabia - jste na správné adrese. V rozmanitém seznamu aut této kategorie sice v ničem výrazně nevyniká, ale vše, co je podstatné, dělá dobře.
Ceny ještě nejsou oznámeny, pokud však budou stejně příznivé jako u odcházející generace, bude to jen další argument pro Rio.
Podrobný test modelu Rio si přečtěte tady. Jelikož ceník nového Ria ještě není k dispozici, nemůžeme ho porovnat s konkurenčními vozy, zde si tedy alespoň můžete prostudovat porovnání základních parametrů jeho rivalů, kterými jsou Škoda Fabia, Ford Fiesta a Citroën C3.