Zachránce Nissanu v Česku překvapí cenou i výbavou. S čím jde Qashqai proti Karoqu?

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 7. 2021 6:02
Nissan v posledních letech vyklidil své pozice na českém trhu, teď ale pomalu chystá návrat na výsluní. A základním kamenem k lepším zítřkům má být třetí generace kompaktního SUV Qashqai. Ta dostala výraznější design, nové motory a už v základní výbavě plejádu bezpečnostních asistentů. České ceny pak startují na 539 tisících korunách. Jak si vede proti konkurenci, se podívejte do galerie.

Třetí generace Nissanu Qashqai je výrazně jiná než předchůdce. Především dostala nový základ CMF-C, což je alianční platforma Renaultu a Nissanu. S ním narostly i vnější rozměry vozu, rozvor náprav třeba na 2665 mm. Do kufru se vejde 461 litrů, po sklopení zadních sedadel pak skoro 1600 litrů.

Proměnila se i technika. Na turbodiesel zapomeňte, naopak vždy bude mít auto asistenci v podobě alespoň základní elektrifikace. Ostatně 12V mildhybridy jsou zatím jedinými jednotkami, které na českém trhu Qashqai nabízí. Provedení e-Power, kde kola pohání elektromotor a jako generátor energie pro něj slouží benzinová jednotka, bude k dispozici až příští rok.

Momentálně má tedy zájemce na výběr ze dvou verzí mildhybridní přeplňované třináctistovky DIG-T. Slabší má 103 kW a v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou si řekne o 6,4 až 6,6 l / 100 km, silnější má 116 kW a výběr je u ní mnohem košatější.

Základ tvoří předokolka s ručním řazením a spotřebou 6,4 až 6,7 l / 100 km. Za 40 tisíc korun lze ale ke stejnému motoru s poháněnou přední nápravou dostat i automat s plynule měnitelným převodem označovaný spojením X-Tronic. Spotřeba pak zůstane prakticky stejná. A třetí možností je stejný motor s automatem a pohonem všech kol, u něhož spotřeba stoupne na 6,7 až 7,2 l / 100 km. Příplatek za čtyřkolku je mimochodem dalších 40 tisíc korun a především.

Více si o nové generaci můžete přečíst zde a zde.

 

Právě se děje

Další zprávy