Třetí generace Nissanu Qashqai je výrazně jiná než předchůdce. Především dostala nový základ CMF-C, což je alianční platforma Renaultu a Nissanu. S ním narostly i vnější rozměry vozu, rozvor náprav třeba na 2665 mm. Do kufru se vejde 461 litrů, po sklopení zadních sedadel pak skoro 1600 litrů.
Proměnila se i technika. Na turbodiesel zapomeňte, naopak vždy bude mít auto asistenci v podobě alespoň základní elektrifikace. Ostatně 12V mildhybridy jsou zatím jedinými jednotkami, které na českém trhu Qashqai nabízí. Provedení e-Power, kde kola pohání elektromotor a jako generátor energie pro něj slouží benzinová jednotka, bude k dispozici až příští rok.
Momentálně má tedy zájemce na výběr ze dvou verzí mildhybridní přeplňované třináctistovky DIG-T. Slabší má 103 kW a v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou si řekne o 6,4 až 6,6 l / 100 km, silnější má 116 kW a výběr je u ní mnohem košatější.
Základ tvoří předokolka s ručním řazením a spotřebou 6,4 až 6,7 l / 100 km. Za 40 tisíc korun lze ale ke stejnému motoru s poháněnou přední nápravou dostat i automat s plynule měnitelným převodem označovaný spojením X-Tronic. Spotřeba pak zůstane prakticky stejná. A třetí možností je stejný motor s automatem a pohonem všech kol, u něhož spotřeba stoupne na 6,7 až 7,2 l / 100 km. Příplatek za čtyřkolku je mimochodem dalších 40 tisíc korun a především.
Více si o nové generaci můžete přečíst zde a zde.