Čínští spotřebitelé reklamu označují za sexistickou a někteří dokonce vyzývají k bojkotu automobilky. Ta uvedla, že reklama byla stažena.
Děj zhruba půlminutového reklamního spotu se odehrává na svatbě. K nevěstě těsně před uzavřením sňatku přispěchá ženichova matka a zkoumá její uši, nos i ústa. "Důležité rozhodnutí je třeba dělat pečlivě," uvádí se ve spotu, který je reklamou na certifikovaného prodejce ojetých automobilů Audi.
Reklamu na internetu kritizovaly tisíce čínských spotřebitelů, podle kterých je sexistická a ponižuje ženy. "Je to opravdu nechutné. Nedělá se něco takového při obchodování s dobytkem?" ptal se jeden z uživatelů populárního čínského mikroblogu Weibo. Ke kritice se připojil také list čínské komunistické strany People's Daily, který reklamu označil za "znepokojivou a neuctivou".
Automobilka Audi upozornila, že za výrobu reklamního spotu je zodpovědný její partner z čínského společného podniku. Dodala, že záležitost vyšetří, aby se nic podobného už neopakovalo.
Podrobné recenze nových vozů značky Audi prodávaných na českém trhu si můžete přečíst zde.