Nevěsta před svatbou čelí prohlídce jako ojetina před koupí. Reklama na vozy Audi způsobila poprask

ČTK ČTK
20. 7. 2017 11:03
Německý výrobce luxusních automobilů Audi se v Číně stal terčem kritiky za reklamní spot, který přirovnává nevěstu k ojetému vozu.
Reklama na ojeté audiny s certifikátem pro čínský trh. | Video: Audi

Čínští spotřebitelé reklamu označují za sexistickou a někteří dokonce vyzývají k bojkotu automobilky. Ta uvedla, že reklama byla stažena.

Děj zhruba půlminutového reklamního spotu se odehrává na svatbě. K nevěstě těsně před uzavřením sňatku přispěchá ženichova matka a zkoumá její uši, nos i ústa. "Důležité rozhodnutí je třeba dělat pečlivě," uvádí se ve spotu, který je reklamou na certifikovaného prodejce ojetých automobilů Audi.

Reklamu na internetu kritizovaly tisíce čínských spotřebitelů, podle kterých je sexistická a ponižuje ženy. "Je to opravdu nechutné. Nedělá se něco takového při obchodování s dobytkem?" ptal se jeden z uživatelů populárního čínského mikroblogu Weibo. Ke kritice se připojil také list čínské komunistické strany People's Daily, který reklamu označil za "znepokojivou a neuctivou".

Automobilka Audi upozornila, že za výrobu reklamního spotu je zodpovědný její partner z čínského společného podniku. Dodala, že záležitost vyšetří, aby se nic podobného už neopakovalo.

Podrobné recenze nových vozů značky Audi prodávaných na českém trhu si můžete přečíst zde.

 

Právě se děje

Další zprávy