Největší prodejce aut na LPG v Česku končí. Dacii na plyn jako novou už nepořídíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 11. 2018 15:50
Dacia v posledních letech platila nejen za jednu z nejrychleji rostoucích značek, ale i za jednoho z mála výrobců, který na českém trhu ve větším množství nabízel továrně upravená auta s pohonem na zkapalněný ropný plyn (zkráceně LPG). Minimálně to druhé již ale neplatí, rumunský výrobce s dovozem plynových modelů skončil. Proč a které značky auta na LPG ještě v českých cenících mají? Podívejte se do galerie.

Přehled aut s tovární přestavbou na LPG na českém trhu najdete zde.

Foto: Škoda Auto

Nabídka vozidel na LPG

S odchodem Dacie je na českém trhu počet modelů s tovární přestavbou na LPG výrazně nižší. V minulosti se jich přitom dalo koupit docela dost. Tím pro Čechy určitě nejdůležitějším byla Škoda Octavia. Mladoboleslavská automobilka nabídla pohon LPG u druhé generace po modernizaci poprvé v roce 2009, a to v kombinaci s atmosférickou šestnáctistovkou MPI s výkonem 72 kW (na benzin 75 kW). Dodatečná nádrž na LPG měla objem 44 litrů (na benzin pak 55 litrů), příplatek oproti standardní Octavii se stejným benzinovým motorem činil v roce 2009 35 tisíc korun. U nové a stále aktuální třetí generace Octavie nicméně budete hledat LPG marně, automobilka jej nahradila pohonem na stlačený zemní plyn CNG. 

 

Právě se děje

Další zprávy