Největší prodejce aut na LPG v Česku končí. Dacii na plyn jako novou už nepořídíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 11. 2018 15:50
Dacia v posledních letech platila nejen za jednu z nejrychleji rostoucích značek, ale i za jednoho z mála výrobců, který na českém trhu ve větším množství nabízel továrně upravená auta s pohonem na zkapalněný ropný plyn (zkráceně LPG). Minimálně to druhé již ale neplatí, rumunský výrobce s dovozem plynových modelů skončil. Proč a které značky auta na LPG ještě v českých cenících mají? Podívejte se do galerie.

Přehled aut s tovární přestavbou na LPG na českém trhu najdete zde.

Foto: Subaru

Pokud se oprostíme od škodovky, pak auta s pohonem na LPG v minulosti nabízelo například Subaru (dodatečná přestavba u modelů Legacy, Outback a Forester při zachování tovární záruky), Kia (Venga nebo Cee'd, opět při zachování záruky), Hyundai (v posledních letech především mini i10) nebo Volkswagen (Polo, Golf či Caddy). Výrazně klesla nabídky modelů s pohonem na LPG u Opelu, kde se ještě relativně nedávno dala koupit takto továrně upravená Astra, Insignia nebo Zafira. Exotem mezi LPG vozy bylo čínské SUV Shuanghuan CEO, prodávané pod značkou Martin Motors, které mělo rovněž již z výroby plynový pohon. Značka Martin Motors, dovážející svá auta přes Itálii, kde se prodává poměrně velké množství aut na LPG, vůbec chtěla celou svou paletu upravených čínských modelů pohánět zkapalněným plynem.

 

Právě se děje

Další zprávy