Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Radek Pecák

Dacia 1300

Zákazníci oceňovali mimořádné pohodlí, bezpečnost, pohon předních kol a příjemné jízdní vlastnosti. Postupně však kvalita upadala. Od roku 1976 vůz využíval jen rumunské komponenty.

V 80. letech si pak rumunská auta u nás výrazně poškodila jméno. Výsledkem pošramocené pověsti je, že ojetých automobilů typu Dacia 1300 tady zůstalo málo a jejich tržní hodnota zatím spíše stagnuje.

 

Právě se děje

Další zprávy