Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Archiv automobilky Fiat

Fiat 126 p

V nabídce Mototechny se poprvé objevil v ročníku 1977/1978, další dovoz se uskutečnil až o pět let později. Ve druhé polovině 80. let pak byl každoroční import poměrně masivní.

V Polsku se takzvaný "Maluch" prodával do roku 2000 a celková produkce dosáhla 3,3 milionu kusů. Tyto dva důvody vedou k tomu, že Fiat 126 P dnes na trhu nedosahuje ani hodnoty "konkurenčních" vozů Trabant, ačkoli byl technicky vyspělejší a původně i dražší.

 

Právě se děje

Další zprávy