Modernizovaný Passat řídí sám i ve 210 km/h. Ale stejně pozná, když nedržíte volant

Martin Frei Martin Frei
8. 10. 2019 6:02
Do Čech dorazila nejnovější verze Volkswagenu Passat. V karoserii, kterou známe od podzimu 2014, se už na jaře objevily nové motory pro přísnější emisní normu. Teď přichází povinná kosmetická kúra, ale také výkonnější světlomety, rozšířené digitální funkce a chytřejší asistenční systémy.

Tohle auto je v automobilovém světě synonymem serióznosti, pro někoho možná také anonymity a splynutí s davem. Projet městem a nepotkat Passata je téměř nemožné. Na jarním autosalonu v Ženevě se představil facelift, který je - jak jinak - docela nenápadný. Volkswagen nedělá na povrchu velké změny, protože co funguje, se nemá měnit. Uvnitř se ale objevuje řada zajímavých novinek.

Foto: Volkswagen

Čistý vzduch i bez baterek

Písmena TSI a TDI nenaznačují, že by bylo pod kapotou něco nového. Ale ono je. Benzinová patnáctistovka dostala výfukový filtr pevných částic. Emise rakovinotvorných sazí - tedy toho vůbec nejhoršího, co mohou auta vypouštět - jsou díky němu téměř na nule. Diesely už mají filtry dávno, pozornost se zaměřuje na oxidy dusíku. Nový motor 2.0 TDI Evo přichází s fintou známou zatím jen dražších aut vyšší třídy: má zdvojené katalyzátory SCR se vstřikováním močiviny AdBlue. První malý se dokáže ohřát rychle po studeném startu, druhý větší zvládá větší objem spalin při jízdě po dálnici. Nedávné testy ADAC ukázaly, že takto vybavené diesely nevypouštějí dokonce méně oxidů dusíku než motory na benzin.

 

Právě se děje

Další zprávy