Modernizovaný Passat řídí sám i ve 210 km/h. Ale stejně pozná, když nedržíte volant

Martin Frei Martin Frei
8. 10. 2019 6:02
Do Čech dorazila nejnovější verze Volkswagenu Passat. V karoserii, kterou známe od podzimu 2014, se už na jaře objevily nové motory pro přísnější emisní normu. Teď přichází povinná kosmetická kúra, ale také výkonnější světlomety, rozšířené digitální funkce a chytřejší asistenční systémy.

Tohle auto je v automobilovém světě synonymem serióznosti, pro někoho možná také anonymity a splynutí s davem. Projet městem a nepotkat Passata je téměř nemožné. Na jarním autosalonu v Ženevě se představil facelift, který je - jak jinak - docela nenápadný. Volkswagen nedělá na povrchu velké změny, protože co funguje, se nemá měnit. Uvnitř se ale objevuje řada zajímavých novinek.

Foto: Volkswagen

Cítí váš dotyk

Asistenční systém ještě není plně autonomní auto. Volkswagen jasně přiznává, že Travel Assist je teprve na druhém z pěti stupňů samočinného řízení. Znamená to, že řidič se musí nejen plně soustředit a být schopen ihned převzít kontrolu, ale také stále držet volant. Pustit ho smíte nejdéle na deset vteřin, pak se ozve varování a systém se vypne. Ovšem zatímco dřív jste museli na znamení spolupráce volantem výrazně pohnout, teď stačí na něm držet ruce. Kapacitní elektronický povrch věnce cítí váš dotyk a dalších ujištění se nedožaduje.

 

Právě se děje

Další zprávy