Kia Sorento pojme i sedm lidí. Premiéra byla v Koreji

Radek Pecák Radek Pecák
30. 8. 2014 8:45
Oproti minulé generaci se korejské SUV prodloužilo o devět a půl centimetru.
Zadní partie nové generace sorenta jsou prosty zbytečných ozdob.
Zadní partie nové generace sorenta jsou prosty zbytečných ozdob. | Foto: Kia

Světová premiéra nové generace vozu Kia Sorento se odehrála v Koreji, více než měsíc před tou evropskou na autosalonu v Paříži.

Současně značka Kia odtajnila téměř všechny technické údaje o voze, který v České republice i v dalších evropských zemích nastartoval úspěch této automobilky.

Oproti minulé generaci vůz z kategorie SUV poměrně značně povyrostl. Protažení o devět a půl centimetru znamená, že auto již na délku měří 478 centimetrů.

Naopak se ale sorento o půldruhého centimetru snížilo a je tak vysoké 168,5 centimetru.

Design je globální

Design se rodil jak v korejských studiích, tak i v německém v německém Frankfurtu a v kalifornském Irvine. Za design interiéru pak již zcela zodpovídali pracovníci německého studia.

Zadní partie nové generace sorenta jsou prosty zbytečných ozdob.
Zadní partie nové generace sorenta jsou prosty zbytečných ozdob. | Foto: Kia

Zákazníci si budou moci objednávat interiér v jednobarevném (černá Saturn) nebo dvoubarevném (černá Saturn + Stone) provedení s čalouněním tkaninou či kůží. Na přání budou navíc nabízena kožená čalounění v odstínech hnědá nebo světle šedá.

Cestující by si prý rozhodně neměli stěžovat na nedostatek místa. Rozvor se totiž prodloužil o osm centimetrů (na 278 centimetrů). Přestože leží nyní střecha nad vozovkou níže, mají lidé uvnitř i více místa nad hlavou.

Zvětšil se rovněž objem zavazadlového prostoru (nyní 605 litrů), což je o 90 více, než dosud. Pokud bude instalována třetí řada sedadel, budou tyto hodnoty logicky podstatně zmenšeny.

Po vzoru BMW a některých dalších konkurentů je opěradlo ve druhé řadě děleno v poměru 40:20:40.

Řidiče upozorní na omezení rychlosti

Řidiči bude pomáhat množství nových asistenčních systémů. Prostor kolem auta při parkování například ohlídají čtyři kamery. Mezi nabízené systémy dále patří adaptivní tempomat ASCC (Adaptive Smart Cruise Control); systém varování při opuštění  jízdního pruhu LDWS (Lane Departure Warning System), který zvukovým signálem upozorní řidiče, že vůz opouští jízdní pruh bez zapnutých ukazatelů směru; upozorňování na riziko čelní kolize FCW (Front Collision Warning); sledování slepého úhlu BSD (Blind-Spot Detection); asistent pro změnu jízdního pruhu LCA (Lane Change Assist); upozorňování na křižující vozidla vzadu RCTA (Rear Cross-Traffic Alert), které varuje před vozidly, přijíždějícími ze stran k zádi Sorenta na parkovištích; a ukazatel rychlostních limitů SLIF (Speed Limit Information Function), který zobrazuje omezení rychlosti na panelu sdružených přístrojů na základě dopravních značek, detekovaných kamerou.

V interiéru sorenta bude velký dotykový displej a třeba i startovací tlačítko.
V interiéru sorenta bude velký dotykový displej a třeba i startovací tlačítko. | Foto: Aktuálně.cz

Kvůli zvýšení bezpečnosti a také komfortu při jízdě se, podle tiskové zprávy, pracovalo také na zvýšení torzní tuhosti skeletu karosérie (o14 procent lepší hodnoty, než dosluhující model). Rovněž se téměř o třicet procent zvětšila toušťka izolačního materiálu v přístrojové desce a na dalších místech.   

Pro nové Sorento bude k dispozici pět motorů s výkonem od 172 do 270 koní. Mezi ně patří zážehová jednotka 2.4 GDI s přímým vstřikováním benzinu, motory 2,4 litru a 3,3 litru s vícebodovým vstřikováním MPI a vylepšené turbodiesely „R“ 2,0 a 2,2 litru.

Na český trh se nová Kia Sorento začne dodávat v prvním čtvrtletí příštího roku.

 

Právě se děje

Další zprávy