Když je Škoda dražší než Audi. Srovnali jsme ceny značkového dobíjení elektromobilů

Martin Přibyl Martin Přibyl
3. 6. 2021 14:02
Klíče ověšené několika dobíjecími čipy bývaly a do velké míry stále ještě jsou povinnou výbavou takřka jakéhokoli elektromobilisty. Díky nim lze bez problémů odemknout dobíječky a s elektromobilem absolvovat delší transrepublikové trasy. Snahou automobilek je logicky život zákazníkům usnadnit, proto přicházejí s kartami, které mají přinést komfortní dobíjení na drtivé většině stanic. Vyplatí se?

Pokud tápete v tématu dobíjení elektromobilů, přečtěte si náš slabikář:

Foto: Tesla

Tesla

Tesla žádnou dobíjecí kartu, která by zpřístupnila celou řadu veřejných stanic, nemá. Majitelé amerických elektromobilů se tak musí spolehnout na čipy jednotlivých provozovatelů a pak také na Superchargery, tedy vlastní síť Tesly. Ty jsou v Česku v současné době čtyři a další čtyři se mají otevírat, cena za kilowatthodinu se mění v průběhu času. Kalkulačka na webu Tesly aktuálně počítá s 8,10 Kč/kWh. Autorizace při dobíjení Tesly funguje bez čipů nebo aplikací, u Superchargerů stačí auto připojit ke stanici. Z konkurence by tuto funkci nazvanou Plug & Charge zatím mělo nabízet jen Porsche u stanic Ionity.

 

Právě se děje

Další zprávy