Martin Přibyl
11. 3. 2019 6:01
"Primátorské SPZ, milionové Superby a podobné nesmysly," hřímal od řečnického pultíku na nedávném sjezdu hnutí ANO jeho předseda a premiér Andrej Babiš. Nelíbí se mu, že se členové jeho hnutí chovají jako papaláši. Nás to přivedlo k zamyšlení. Je Superb za milion skutečně něco výjimečného? Je to symbol papalášství? Od Škody Auto jsme získali prodejní podíly jednotlivých verzí Superbu a zde jsou výsledky.
Superb = páté nejprodávanější auto v Česku
Za loňský rok u nás Škoda prodala přesně 6760 Superbů. Byť se sice oproti roku 2017 jedná o více než pětinový pokles, největší vůz a vlajková loď domácí automobilky je nadále suverénně nejoblíbenějším vozem střední třídy (druhý VW Passat zaznamenal jen poloviční prodeje) a jde zároveň o páté nejprodávanější auto v Česku celkově (před ním jsou jen Octavia, Fabia, Rapid a Hyundai i30).
|
Model |
2018 |
2017 |
Změna |
1. |
Škoda Octavia |
25 834 |
27 051 |
-4,5 % |
2. |
Škoda Fabia |
21 053 |
21 260 |
-1,0 % |
3. |
Škoda Rapid |
14 353 |
12 407 |
15,7 % |
4. |
Hyundai i30 |
7 455 |
7 441 |
0,2 % |
5. |
Škoda Superb |
6 760 |
8 737 |
-22,6 % |
Superb sám o sobě tedy není ničím neobvyklým. To je ostatně patrné i z pohledu na české silnice, kde pozornost kolemjdoucích rozhodně nepřitahuje.