Martin Přibyl
11. 3. 2019 6:01
"Primátorské SPZ, milionové Superby a podobné nesmysly," hřímal od řečnického pultíku na nedávném sjezdu hnutí ANO jeho předseda a premiér Andrej Babiš. Nelíbí se mu, že se členové jeho hnutí chovají jako papaláši. Nás to přivedlo k zamyšlení. Je Superb za milion skutečně něco výjimečného? Je to symbol papalášství? Od Škody Auto jsme získali prodejní podíly jednotlivých verzí Superbu a zde jsou výsledky.
Majitelé kombi volí dražší verze
Větší oblibě se těší verze kombi, kterou volí 52 procent zákazníků. A jaké jsou nejprodávanější verze? Podívejte se do tabulky, kterou jsme doplnili o základní ceny dané varianty.
Motor |
Výbava |
Procentuální podíl |
Cena |
2,0 TDI 140 kW 4×4 DSG |
Laurin & Klement |
19 % |
1 110 900 Kč |
2,0 TDI 140 kW 4×4 DSG |
Style |
10 % |
1 034 900 Kč |
2,0 TDI 110 kW 4×2 DSG |
Style |
8 % |
923 900 Kč |
2,0 TDI 140 kW 4×4 DSG |
Ambition |
7 % |
974 900 Kč |
2,0 TDI 110 kW 4×2 MAN |
Ambition |
6 % |
798 900 Kč |
Přibližně každé páté prodané kombi si tedy zákazníka najde s nejsilnějším naftovým dvoulitrem, pohonem všech kol, automatem a v top výbavě Laurin & Klement. To znamená s koženými sedadly, navigací, adaptivním tempomatem, aktivním podvozkem a dalšími luxusními vychytávkami. Jedná se přitom o druhou nejdražší variantu Superbu. Víc dáte jen za kombík s dvoulitrovým benzinem o výkonu 200 kilowattů. A ano, jedná se sice o ceny bez slev, neuvažujeme však také ani příplatkovou výbavu, kterou si řada zákazníků zvolí.
Milionový kombík však není v top pěti nejoblíbenějších verzích jen jeden. Přes onu bájnou hranici se přehoupne i verze Style se stejným silným naftovým dvoulitrem. Jen tyto dvě varianty přitom tvoří téměř třetinu prodejů Superbu Combi.