Martin Přibyl
11. 3. 2019 6:01
"Primátorské SPZ, milionové Superby a podobné nesmysly," hřímal od řečnického pultíku na nedávném sjezdu hnutí ANO jeho předseda a premiér Andrej Babiš. Nelíbí se mu, že se členové jeho hnutí chovají jako papaláši. Nás to přivedlo k zamyšlení. Je Superb za milion skutečně něco výjimečného? Je to symbol papalášství? Od Škody Auto jsme získali prodejní podíly jednotlivých verzí Superbu a zde jsou výsledky.
Liftbacky zákazníci berou dostupnější
V případě liftbacku, který volí 48 procent nových majitelů, situace také není nikterak odlišná. Ostatně podívejte se do tabulky.
Motor |
Výbava |
Procentuální podíl |
Cena |
2,0 TDI 140 kW 4×4 DSG |
Laurin & Klement |
14 % |
1 080 900 Kč |
2,0 TDI 110 kW 4×2 DSG |
Ambition |
13 % |
833 900 Kč |
2,0 TDI 110 kW 4×2 DSG |
Style |
9 % |
893 900 Kč |
2,0 TDI 110 kW 4×2 MAN |
Ambition |
8 % |
768 900 Kč |
2,0 TDI 140 kW 4×4 DSG |
Style |
6 % |
1 004 900 Kč
|
I zde platí, že nejoblíbenější verzí je nejsilnější naftový motor s pohonem všech kol v nejvyšší možné výbavě Laurin & Klement. Dále se ale již objevují dostupnější varianty, jen v jednom případě ale základní cena klesá pod 800 tisíc. Může to být způsobeno i poptávkou taxislužeb po levnějších liftbacích.