Konkurent číslo 2: Hyundai Ioniq 5 - od 1 149 990 Kč
V prostoru, který se vytvořil za Enyaqem, patří k prodejně nejúspěšnějším elektromobilům Hyundai Ioniq 5. Poměrně futuristicky tvarovaný automobil sází především na třímetrový rozvor náprav, kterému se nedokáže vyrovnat téměř žádný ze soupeřů. Výrazně větší než u Nissanu je také zavazadlový prostor, který má 527 litrů, a k tomu navíc ještě i takzvaný "frunk", tedy zavazadelník vpředu o objemu symbolických 57 litrů.
Technické srovnání
|
Nissan Ariya |
Hyundai Ioniq 5 |
Rozměry (d/š/v) |
4595/1850/1660 mm |
4635/1890/1605 mm |
Rozvor náprav |
2775 mm |
3000 mm |
Kufr |
468 l; 415 l (4×4) |
527/1587 l + 57 l vpředu |
Základní verze |
160 kW, 63 kWh, dojezd 398 km |
125 kW, 58 kWh, dojezd 384 km |
Prodloužený dojezd |
178 kW, 87 kWh, dojezd 525 km |
168 kW, 77,4 kWh, dojezd 507 km |
Čtyřkolka |
225 kW, 87 kWh, dojezd 493 km |
239 kW, 77,4 kWh, dojezd 485 km |
Cena od |
1 289 900 Kč |
1 149 990 Kč |
Podobně jako u Enyaqu, i v případě Ioniqu 5 jsou všechny tři dostupné verze výkonnostními a ekonomickými charakteristikami dost podobné japonskému soupeři. Hyundai má o něco silnější čtyřkolku, která je i papírově o něco svižněji na stokilometrové rychlosti, Nissan ale zase dojede o malý kousek dále. To ostatně platí u všech třech nabízených verzí, japonský model má vždy o nějaký ten kilometr delší dojezd na jedno nabití. To mimochodem u Ioniqu 5 může být výkonem až 350 kW, na to Ariya odpověď nemá. Hyundai je také u slabších verzí zadokolkou.
Hyundai je pak podobně jako Škoda v základní verzi levnější, konkrétně o téměř 140 tisíc korun, než Nissan. Navíc tentokrát je výbava obou aut prakticky shodná, jak vyplývá ostatně i z tabulky níže. I další verze Hyundai jsou cenově dostupnější, třeba nejlevnější čtyřkolka přijde na 1 559 990 korun, je tak o asi 95 tisíc korun levnější než Nissan.
Porovnání výbavy
|
Nissan Ariya Advance |
Hyundai Ioniq 5 Eco Smart |
Cena |
1 289 900 Kč |
1 149 990 Kč |
Počet airbagů |
7 |
7 |
Nouzové brzdění |
S - chodci i cyklisté |
S - chodci i cyklisté |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
S |
Sledování mrtvého úhlu |
S + upozornění na auta při couvání |
S + upozornění na auta při couvání |
Tempomat |
S - adaptivní |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - automatická |
Dotykový displej |
S - 12,3 palce |
S - 12,3 palce |
Rádio |
S - 6 reproduktorů |
S - 6 reproduktorů |
Navigace |
S |
S |
Virtuální budíky |
S - 12,3 palce |
S - 12,25 palce |
Bezdrátové nabíjení telefonu |
S |
N |
Volant |
kožený + multifunkční + vyhřívaný |
kožený + multifunkční + vyhřívaný |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu + elektrické nastavování vpředu |
S - vpředu |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu + 360stupňová kamera |
S - vzadu + kamera |
Automatické stěrače |
S |
S |
Bezklíčové odemykání |
S |
S |
Přední světla LED |
S |
S |
Kola |
19 palců, litá |
19 palců, litá |
Tepelné čerpadlo |
S |
+40 000 Kč (paket Range) |
Výbava Ioniqu 5 je v základu Nissanu Ariya hodně blízko. Japonský model má nakonec navíc třeba tepelné čerpadlo, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů nebo 360stupňový kamerový systém, nicméně v zásadních prvcích nejsou mezi oběma auty rozdíly. Mají navigaci, hlídání mrtvých úhlů, vyhřívání předních sedadel nebo čelní středový airbag vpředu.