Jak jsou na tom ojeté Dacie? Poradíme, jaký motor vybrat a kterým verzím se raději vyhnout obloukem

Petr Šikl
7. 2. 2018 6:48
Touha pořídit si alespoň jednou za život nový vůz byla a je v Česku velmi silná. Automobilka Dacia pod vedením Renaultu se odvážila s příchodem nového tisíciletí k odvážnému kroku, když na evropský trh postupně uváděla jeden levný model za druhým. Za základ vždy posloužila výběhová a léty prověřená technika, která spolu s jednoduchostí a bezkonkurenční cenou přinesla nečekaný úspěch. Řada motoristů si konečně mohla pořídit nový vůz místo starší ojetiny.

Dacia Logan prošlapala cestu odvozenému Sanderu a dovolila vzniknout modelu Lodgy nebo Duster. A na tyto první tři jmenované se podíváme podrobněji. Jak fungují s odstupem času? A vyplatí se je vůbec koupit jako ojetinu? Podívejte se do galerie.

Foto: Dacia

Dacia Logan (2005-2012)

První generace Loganu sází na jednoduché osmiventilové čtyřválce od Renaultu. V nabídce převažují čtrnáctistovky, které se pod kapotu montovaly prvních pět roků. Srdce původem z Renaultu 19 lze označit za jeden z nejspolehlivějších počinů vůbec.

Výkonnější osmiventilová šestnáctistovka má vyšší zdvih, o něco lepší zátah a taky vyšší hlučnost. Smysl dává od roku 2010, kdy skončila čtrnáctistovka.

Poměrně krkolomný je přístup do zavazadlového prostoru pomocí klíčku, jakékoliv tlačítko u nejstarších ročníků jednoduše chybí. Otevírání stiskem zámku se objevilo až tři roky od zahájení výroby.

 

Právě se děje

Další zprávy