13 statečných proti Dacii Duster. Kdo se podbízí cenou, kdo boduje prostorem a kdo sází na design?

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 1. 2018 14:01
Dacia začátkem letošního roku uvedla na český trh druhou generaci SUV Duster. Ta je pro rumunskou automobilku velmi důležitá, protože v Evropě patří vůz mezi nejpopulárnější ve stále rostoucí kategorii sportovně-užitkových vozů. Jakkoliv se design oproti předchůdci příliš nezměnil a motorová paleta zůstala úplně stejná, nový Duster je modernější. Nabízí například prvky, o nichž si minulý model mohl nechat zdát - automatická klimatizace, panoramatický kamerový systém či bezklíčkové startování. I přes nízkou cenu, startující na 259 900 korunách, to ale Duster nebude mít lehké. V následující grafice se podívejte na třináct konkurentů, s nimiž se bude muset rumunský vůz vypořádat.

Detailní ceník a technické specifikace nové Dacie Duster naleznete pod tímto odkazem.

Dacia Duster

Nový Duster je na první pohled skoro stejný jako ten starý. Napomáhá tomu také stejný rozvor o délce 2674 mm, který se nezměnil navzdory drobnému prodloužení karoserie na 4341 mm. Zajímavé je, že se zmenšil objem kufru, u verze s pohonem předních kol na 445 až 1478 litrů. Čtyřkolka je se 411 až 1444 litry ještě o něco menší.

Kde Dacia neudělala žádnou změnu, to je nabídka pohonných jednotek. Základní šestnáctistovka SCe o výkonu 84 kW má pohon předních i všech kol, specialitou je provedení s pohonem na LPG. Silnější dvanáctistovka TCe o výkonu 92 kW má opět na výběr z pohonu jedné nebo dvou náprav. Turbodiesely 1.5 dCi mají 66 nebo 80 kW, přičemž pouze silnější nabízí pohon všech kol. V kombinaci s předokolkou je pak pro stejnou jednotku nabízen i dvouspojkový automat EDC.

V ceníku se objevují celkem čtyři výbavové stupně. První Access s motorem 1.6 SCe za 259 900 korun nemá v základu, kromě nejdůležitějších bezpečnostních prvků, téměř nic. Klimatizace je standardem až od třetího výbavového stupně, pro ten druhý je za příplatek. Nejvyšší stupeň na druhou stranu disponuje i sledováním mrtvého úhlu nebo navigací, za příplatek nabízí poprvé automatickou klimatizaci, bezklíčkové startování nebo panoramatický kamerový systém. Nejdražší Duster bez příplatků stojí s 1.5 dCi a pohonem všech kol 448 900 korun. Více o modelu hledejte zde.

 

Právě se děje

před 46 minutami

Bývalý trenér Atlética, který vedl i Bejbla, zemřel ve věku 71 let

Bývalý srbský fotbalista a trenér Radomir Antič zemřel v Madridu ve věku 71 let. O jeho úmrtí bez bližších podrobností jako první informovalo na svém webu Atlético Madrid, s nímž mimo jiné slavil double. Ve Španělsku trénoval i velké rivaly Real Madrid a Barcelonu.

V Atléticu, v němž vedl i českého reprezentanta Radka Bejbla, působil natřikrát v letech 1995 až 2000. V první sezoně 1995/96 s klubem triumfoval v lize i v domácím poháru. Celkem ve Španělsku strávil 16 let ze své trenérské kariéry.

V letech 2008 až 2010 vedl Antič srbský národní tým, poté si vyzkoušel angažmá v čínské lize. Naposledy trénoval v roce 2015 tým Che-pej China Fortune.

Zdroj: ČTK
Další zprávy