13 statečných proti Dacii Duster. Kdo se podbízí cenou, kdo boduje prostorem a kdo sází na design?

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 1. 2018 14:01
Dacia začátkem letošního roku uvedla na český trh druhou generaci SUV Duster. Ta je pro rumunskou automobilku velmi důležitá, protože v Evropě patří vůz mezi nejpopulárnější ve stále rostoucí kategorii sportovně-užitkových vozů. Jakkoliv se design oproti předchůdci příliš nezměnil a motorová paleta zůstala úplně stejná, nový Duster je modernější. Nabízí například prvky, o nichž si minulý model mohl nechat zdát - automatická klimatizace, panoramatický kamerový systém či bezklíčkové startování. I přes nízkou cenu, startující na 259 900 korunách, to ale Duster nebude mít lehké. V následující grafice se podívejte na třináct konkurentů, s nimiž se bude muset rumunský vůz vypořádat.

Detailní ceník a technické specifikace nové Dacie Duster naleznete pod tímto odkazem.

Dacia Duster

Nový Duster je na první pohled skoro stejný jako ten starý. Napomáhá tomu také stejný rozvor o délce 2674 mm, který se nezměnil navzdory drobnému prodloužení karoserie na 4341 mm. Zajímavé je, že se zmenšil objem kufru, u verze s pohonem předních kol na 445 až 1478 litrů. Čtyřkolka je se 411 až 1444 litry ještě o něco menší.

Kde Dacia neudělala žádnou změnu, to je nabídka pohonných jednotek. Základní šestnáctistovka SCe o výkonu 84 kW má pohon předních i všech kol, specialitou je provedení s pohonem na LPG. Silnější dvanáctistovka TCe o výkonu 92 kW má opět na výběr z pohonu jedné nebo dvou náprav. Turbodiesely 1.5 dCi mají 66 nebo 80 kW, přičemž pouze silnější nabízí pohon všech kol. V kombinaci s předokolkou je pak pro stejnou jednotku nabízen i dvouspojkový automat EDC.

V ceníku se objevují celkem čtyři výbavové stupně. První Access s motorem 1.6 SCe za 259 900 korun nemá v základu, kromě nejdůležitějších bezpečnostních prvků, téměř nic. Klimatizace je standardem až od třetího výbavového stupně, pro ten druhý je za příplatek. Nejvyšší stupeň na druhou stranu disponuje i sledováním mrtvého úhlu nebo navigací, za příplatek nabízí poprvé automatickou klimatizaci, bezklíčkové startování nebo panoramatický kamerový systém. Nejdražší Duster bez příplatků stojí s 1.5 dCi a pohonem všech kol 448 900 korun. Více o modelu hledejte zde.

 

Právě se děje

před 3 hodinami

USA mají možná druhý případ koronaviru, Japonsko už jej potvrdilo

U texaského studenta, který navštívil čínské velkoměsto Wu-chan, je podezření na napadení novým koronavirem. Pokud se podezření potvrdí, půjde od druhý případ napadení virem způsobujícím zápal plic ve Spojených státech. Druhý potvrzený případ hlásí podle agentury Kjódó Japonsko.

Univerzitní student je v Texasu léčen s onemocněním dýchacích cest a je izolován doma. Zároveň jsou u něj prováděny testy na nově objevený koronavirus, který už v Číně zabil 18 lidí, z toho 17 ve Wu-chanu, který je ohniskem epidemie. První případ nákazy v USA byl oznámen ve středu ve státě Washington.

Japonské ministerstvo zdravotnictví mezitím potvrdilo druhý případ nákazy. Jde o čtyřicátníka, který v neděli do Japonska přicestoval z Wu-chanu. Nyní je muž hospitalizován.

Zdroj: ČTK
Aktualizováno před 4 hodinami

Kvůli pádu muže do kolejiště večer nejelo metro na části linky B

Téměř čtyři hodiny nejezdilo ve čtvrtek večer metro mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Florenc na lince B. Kolem 19:30 spadl ve stanici Anděl do kolejiště člověk, provoz se podařilo obnovit až necelou hodinu před půlnocí, vyplývá z informací na webu pražského dopravního podniku. Asi čtyřicetiletý muž srážku se soupravou metra nepřežil. Lidé v daném úseku museli na tramvaj, jít pěšky nebo využít jinou linku metra. Na místě zasahovali záchranáři, hasiči pražského dopravního podniku a policisté.

"Bohužel i přes rychlý zásah naší posádky utrpěl muž ve věku zhruba 40 let zranění neslučitelná se životem, na místě zemřel," řekla ČTK mluvčí pražské záchranné služby Jana Poštová.

Metro jezdilo bez omezení v úseku Zličín - Smíchovské nádraží a Florenc - Černý Most, v centrální části linky B byl provoz zastaven. Náhradní autobusy dopravce nezavedl, lidem doporučil využít tramvaje, hlavně linky 3 a 5, či přestup z tramvají na linku metra C.

Zdroj: ČTK
Další zprávy