reklama
 
 

Která auta si v Česku získala u soukromých osob větší oblibu než u firem? Žebříčku vévodí Suzuki

19. 1. 2018 7:11
Tři čtvrtiny nových aut prodaných v Česku kupují firemní zákazníci, jen čtvrtina lidí si kupuje auto takzvaně na sebe, tedy do soukromého vlastnictví. Také proto přehledy nejprodávanějších aut vyhrávají vozy, které putují do firemních flotil. Například Škoda, automobilka, která tradičně vyhrává statistiky coby nejprodávanější značka v Česku, vloni prodala "jen" 15 procent aut soukromým zákazníkům. Přehled aut soukromníků tedy vyhrávají spíše outsideři.

Samozřejmě existuje skupina zákazníků, kteří koupí auto na firmu, aby si mohli odečíst daňový základ, a přitom ho používají k soukromým účelům. I tak ale tento netradiční žebříček aut vypovídá o tom, že Češi si do soukromého vlastnictví pořizují trochu jiná auta než firmy do flotil. Vedou hlavně Japonci.

Co do počtu prodaných aut na kusy soukromníkům samozřejmě vyhrává Škoda. Tento žebříček porovnává procentuální podíl prodaných aut jednotlivých značek podle toho, kolik jich koupily firmy a kolik soukromé osoby.

Statistika vychází z čísel zveřejněných Svazem dovozců automobilů. Podrobnější údaje a kompletní přehled je zveřejněn tady.

autor: Eva Srpová | 19. 1. 2018 7:11

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama