Která auta si v Česku získala u soukromých osob větší oblibu než u firem? Žebříčku vévodí Suzuki

Eva Srpová Eva Srpová
19. 1. 2018 7:11
Tři čtvrtiny nových aut prodaných v Česku kupují firemní zákazníci, jen čtvrtina lidí si kupuje auto takzvaně na sebe, tedy do soukromého vlastnictví. Také proto přehledy nejprodávanějších aut vyhrávají vozy, které putují do firemních flotil. Například Škoda, automobilka, která tradičně vyhrává statistiky coby nejprodávanější značka v Česku, vloni prodala "jen" 15 procent aut soukromým zákazníkům. Přehled aut soukromníků tedy vyhrávají spíše outsideři.

Samozřejmě existuje skupina zákazníků, kteří koupí auto na firmu, aby si mohli odečíst daňový základ, a přitom ho používají k soukromým účelům. I tak ale tento netradiční žebříček aut vypovídá o tom, že Češi si do soukromého vlastnictví pořizují trochu jiná auta než firmy do flotil. Vedou hlavně Japonci.

Co do počtu prodaných aut na kusy soukromníkům samozřejmě vyhrává Škoda. Tento žebříček porovnává procentuální podíl prodaných aut jednotlivých značek podle toho, kolik jich koupily firmy a kolik soukromé osoby.

Statistika vychází z čísel zveřejněných Svazem dovozců automobilů. Podrobnější údaje a kompletní přehled je zveřejněn tady.

Foto: Kia

10. Kia

V žebříčku deseti značek, které si volí soukromí zákazníci, je například Kia. Z 9231 aut prodaných v loňském roce v Česku si 3752 vozů (40,65 procenta) koupili soukromníci. 

Tradičně velký zájem mají především o model Cee'd, následuje Rio a Sportage.

"Cee´dů jsme vloni prodali 1362. U tohoto modelu soukromí zákazníci preferují shodně dvě výbavy TOP a First Edition. U výbavy First Edition se jedná o karoserii hatchback s motorizací 1,4CVVT v nejdostupnější cenové kategorii za 299 980 korun. Výbava TOP je žádána s karoserií kombi a motorem 1,6GDI," říká Kateřina Jouglíčková, PR manažerka značky Kia.

 

Právě se děje

před 5 hodinami

Praha o 30 procent zdraží svoz komunálního odpadu

Pražský magistrát zvedne o 30 procent cenu za svoz komunálního odpadu. Zastupitelé hlavního města ve čtvrtek schválili novelizaci vyhlášky, která cenu služby stanovuje. Město by mělo zdražením ročně získat 220 milionů korun navíc, což má významně snížit množství peněz, které musí na systém svozu a likvidace odpadu doplácet. Součástí změny je také zavedení služby svozu bioodpadu, jejíž cena bude proti současnosti o polovinu nižší.

Proti zdražení se postavila opozice. V současnosti domácnosti v metropoli platí za svoz běžného odpadu měsíčně od 86 do 5737 korun, podle četnosti a velikosti kontejneru.

Primátorův náměstek Petr Hlubuček (STAN) uvedl, že cena za svoz se neměnila od roku 2005, kdy vyhláška vstoupila v platnost. Náklady města na svoz komunálního odpadu ročně činí přes 977 milionů korun, na poplatcích vybere 723 milionů. Zbytek dotuje z rozpočtu. Náklady na svoz se navíc podle vedení magistrátu zvyšují. Po zvýšení, které má do rozpočtu města přinést asi 220 milionů korun navíc, by se finanční účast města měla snížit z loňských 26 na tři procenta.

Zdroj: ČTK
Další zprávy