Foto: 28 socialistických aut po změně režimu. Proč nedokázala konkurovat na kapitalistickém trhu?

Foto: Výrobci
Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 12. 2017 7:15
Přelom osmdesátých a devadesátých let znamenal pro východní blok výraznou politickou změnu. Komunistické režimy napříč jednotlivými státy se začaly pomalu hroutit a ušetřeno nezůstalo ani mocenské centrum v Moskvě. Pro automobilky to znamenalo možnost transformovat se a volně prodávat i svá auta na trzích v západní Evropě. Mnohdy ale o taková auta nebyl zájem ani na domácích trzích. Východní Němci, Sověti nebo Poláci totiž i na konci 80. let vyráběli technicky zastaralá auta a kvůli nedostatku peněz je nedokázali začátkem 90. let přizpůsobit novým podmínkám. S čím jednotlivé značky chtěly bojovat pro Fordům, Opelům nebo Renaultům, se podívejte v následující galerii.

Pro přehled o aktuální nabídce nových aut v Česku klikněte sem.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Italská policie provedla razie kvůli pádu janovského mostu

V rámci vyšetřování okolností tragického pádu mostu v Janově provedla nyní italská policie razie v sídle provozovatele dálniční sítě Autostrade per l'Italia (ASPI) a její dceřiné firmy SPEA, která dohlíží na bezpečnost staveb. Dnes o tom informovala agentura APA. Při neštěstí loni přišlo o život 43 lidí, dosavadní vyšetřování ukazuje na závažná bezpečnostní pochybení. Vlastníkovi obou společností, holdingu Atlantia, v důsledku hrozí, že přijde o koncesi na provoz dálnic.

Dálniční Morandiho most v Janově se loni v srpnu zřítil v délce 100 metrů. Tragédie vyvolala obavy o bezpečnost mostů v italské dálniční síti. Uvedené firmy čelí podezření, že falšovaly dokumenty o bezpečnostních kontrolách na mostech před neštěstím i po něm. Podle zjištění italského tisku byly už od roku 2014 obeznámeny s rizikem zřícení stavby. Tři zástupci firmy proto skončili ve vazbě, desítky dalších manažerů úřady vyšetřují.

Zdroj: ČTK
Další zprávy