Hyundai konkuruje Škodě. Na trh uvádí elektrický Ioniq 5, míří na Enyaq

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 4. 2021 6:02
Hyundai na konci února odhalilo prvního zástupce nové elektrické řady Ioniq. Crossover s číslem 5 zaujal retro designem, třímetrovým rozvorem náprav a možností napájet i jiné elektrické spotřebiče. Teď přichází na český trh, a to za ceny od 1,1 milionu korun. Mnoho přímých konkurentů zatím nemá, korejský model jsme tak porovnali se Škodou Enyaq iV a Volkswagenem ID.4.

Co přijde dál?

Konkurentů zatím Hyundai Ioniq 5, Škoda Enyaq iV a Volkswagen ID.4 moc nemají, minimálně mezi mainstreamovými modely ne (v prémiovém segmentu jim konkurují třeba nedávno odhalené Audi Q4 e-tron nebo Mercedes-Benz EQB). Toto se ale ještě letos výrazně změní.

Na trh totiž přijde mezi jinými také Nissan Ariya (na snímku vlevo) na elektrické platformě aliance Renault Nissan Mitsubishi. Na délku má auto necelých 4,6 metru a mezi nápravami konkurenceschopných 2775 mm. Podobně jako rivalové i japonský model bude mít jeden nebo dva elektrické motory a dvě kapacity baterie - menší nabídne využitelných 63 kWh, větší využitelných 87 kWh. Výkon se podle verze pohybuje mezi 160 a 290 kW, dojezd osciluje mezi 340 a 500 km. Více si o automobilu můžete přečíst zde.

Ford se pro změnu chystá vstoupit na trh s Mustangem Mach-E, který těží ze jména a vzhledu legendárního kupé a kabrioletu. SUV však stojí na elektrické platformě a při délce 4,7 metru nabízí rozvor náprav natažený na 2984 mm. Existovat budou opět zadokolka nebo čtyřkolka, výkon bude mezi 198 a 358 kW. Především nejsilnější variantou se tak Mustang oddělí od konkurence. Baterie má využitelnou kapacitu 68 nebo 88 kWh, dojezd tak má být mezi 400 a 610 km. Více si o automobilu můžete přečíst zde.

Elektrické SUV střední třídy chystá ve spolupráci se Subaru také Toyota. Ta tento týden představila na autosalonu v Šanghaji koncept bZ4X (na snímku vpravo) na modulární platformě e-TNGA pro elektrické modely. Koncept má dva elektromotory, a tedy pohon všech kol, bližší informace o použité technice však automobilka neodhalila. Sériová verze by měla každopádně přijet příští rok a dá se čekat i obdobně koncipované auto od Subaru.

 

Právě se děje

Další zprávy