Nový Volkswagen Golf přijíždí do Česka. Jak si stojí proti Škodě nebo Hyundai?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 1. 2020 6:02
Golf je bestsellerem značky Volkswagen nejen v Evropě, ale také v Česku. A tuto pozici by chtěla udržet i osmá generace německého kompaktu. Ta v těchto dnech vstupuje na český trh, přičemž v základu je dražší než předchůdce. Nabízí ale více výbavy. Nový Golf jsme porovnali také se Škodou Scala a dalšími kompakty.
Foto: Renault

Renault Mégane od 364 900 Kč

Renault Mégane startuje na akční částce 364 900 korun, tedy o 115 tisíc korun níže než Golf. Má přitom srovnatelně výkonný motor - 1.3 TCe o výkonu 85 kW. Výbava pak sice obsahuje třeba manuální klimatizaci, rádio, tempomat nebo multifunkční volant, do Golfu ale chybí nejen bezpečnostní pomocníci (ti jsou za příplatek i v nejvyšší výbavě), ale i některé prvky komfortní výbavy. Jenomže Mégane je i v nejvyšší verzi GT Line, navíc se 103kW třináctistovkou, stejně drahý jako základní Golf. Stojí akčních 479 900 Kč. Ale ačkoliv je výbava obsáhlá, za asistenty nebo světla LED se stále musí připlácet, některé prvky navíc Renault neumí nabídnout. Mégane je tedy levnější než Golf, ale s horší výbavou a užší paletou motorů (až bude nabídka verzí Golfu kompletní). Leccos by ale mohl změnit chystaný facelift.

Foto: Toyota,

Toyota Corolla od 474 900 Kč

Na téměř stejné částce jako Golf začíná Toyota Corolla v akční verzi Prestige (bez ní by byl japonský model dražší než VW). 474 900 korun stojí přeplňovaná benzinová  dvanáctistovka s 85 kW. Zmíněná nejlevnější výbava obsahuje přednárazový systém s detekcí chodců i cyklistů, adaptivní tempomat, čtení dopravních značek či upozornění na vyjetí z pruhu. Dále nechybí automatická klimatizace, rádio s dotykovým displejem a připojením Bluetooth, světlomety LED, couvací kamera, kožený volant nebo 16palcová litá kola. Nejlevnější Corolla je tedy o pět tisíc levnější než Golf, nabízí ale v některých směrech bohatší výbavu. Chybí sice vyhřívání sedadel, bezklíčkové odemykání nebo digitální budíky, bohatší je ale nabídka standardních asistentů. Už v normálním ceníku má pak Toyota i dvě hybridní verze pohonu, Golf má ale celkově širší paletu motorů.

 

Právě se děje

Další zprávy