Nový Volkswagen Golf přijíždí do Česka. Jak si stojí proti Škodě nebo Hyundai?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 1. 2020 6:02
Golf je bestsellerem značky Volkswagen nejen v Evropě, ale také v Česku. A tuto pozici by chtěla udržet i osmá generace německého kompaktu. Ta v těchto dnech vstupuje na český trh, přičemž v základu je dražší než předchůdce. Nabízí ale více výbavy. Nový Golf jsme porovnali také se Škodou Scala a dalšími kompakty.
Foto: Hyundai

Český Korejec: Hyundai i30 od 299 990 Kč

Rozměry (d/š/v): 4340/1795/1455 mm
Rozvor náprav: 2650 mm
Kufr: 395/1301 l

Hyundai se svou 40tisícovou akční prémií sází na agresivní cenovou politiku. A tak lze kompaktní i30 koupit za 299 990 korun, tedy o 179 910 korun, nebo jednu Dacii Logan, levněji než VW. Jenomže taková i30 je oproti Golfu "holátkem", verze Start sice nabízí bezpečnostní pomocníky jako přednárazový systém s nouzovým brzděním či asistent pro jízdu v pruzích, z komfortní výbavy má ale "jen" tempomat, rádio s černobílým displejem, manuální klimatizaci nebo elektrická přední okna. Oproti VW tak chybí digitální přístrojová deska, kožený vyhřívaný volant, vyhřívané sedačky, automatická klimatizace, rádio s dotykovým displejem, připojení Bluetooth či světla LED. Pod kapotou pak je atmosférická 1.4 s 73 kW.

Je to tedy něco za něco, i30 za nízkou cenu nenabízí ani zdaleka tolik výbavy jako Golf (v dané cenové hladině ale jde o poměrem ceny a velikosti vozu o zajímavou nabídku) a příliš to nevylepší ani příplatky. Proto je potřeba šplhat po žebříku výbav výše. Nejprve srovnatelný motor - litrový tříválec T-GDI s 88 kW přijde na nejméně 349 990 korun v lepší výbavě Trikolor. Ani ta ale standardu Golfu nedosahuje, pořád je ale o 130 tisíc korun levnější. Obecně všechny i30 s litrovým tříválcem T-GDI jsou levnější než základní Golf TSI.

Do jeho ceny se tak vejde i nejvyšší verze Style za akčních 399 990 korun, která už má navigaci, rádio s dotykovou obrazovkou, vyhřívané sedačky i volant, dvouzónovou automatickou klimatizaci, přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, přední světla LED nebo 16palcová litá kola. Do základního Golfu tak chybí už jen maličkosti. Mimochodem obecně platí, že i30 je levnější než Volkswagen Golf, chybí jí ale také některé technologie (třeba digitální budíky nebo světla Matrix LED, které jsou u Golfu mezi příplatky).

Ceníky - Hyundai i30

Start Trikolor Komfort Style All Inclusive
1.4 / 73 kW 299 990 Kč 329 990 Kč 349 990 Kč ---------- ----------
1.0 T-GDI / 88 kW ---------- 349 990 Kč 369 990 Kč 399 990 Kč ----------
1.4 T-GDI / 103 kW ---------- ---------- 399 990 Kč 429 990 Kč 479 990 Kč
1.4 T-GDI / 103 kW DCT ---------- ---------- 449 990 Kč 479 990 Kč 504 990 Kč
1.6 CRDi / 85 kW ---------- 389 990 Kč 409 990 Kč 439 990 Kč ----------
1.6 CRDi / 85 kW DCT ---------- ---------- 459 990 Kč 489 990 Kč ----------
1.6 CRDi / 100 kW ---------- ---------- ---------- 459 990 Kč 509 990 Kč
1.6 CRDi / 100 kW DCT ---------- ---------- ---------- 509 990 Kč 534 990 Kč

Hyundai také nedávno uvedl limitovanou sérii All Inclusive, která za 479 990 korun nabízí motor 1.4 T-GDI se 103 kW a v podstatě maximální výbavu, jakou může i30 nabídnout - včetně sledování mrtvých úhlů, bezklíčkového odemykání a startování či bezdrátového nabíjení chytrých telefonů. Golf ale korejský model po konečném doplnění nabídky překoná paletou pohonných jednotek i rozmanitostí typů pohonu. Uvidíme, jestli souboj těchto dvou aut změní chystaný facelift i30.

 

Právě se děje

Další zprávy