Francouzský útok na Škodu Fabia. Renault představil nové Clio, Peugeot nástupce 208

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 3. 2019 10:02
Nejvýznamnější novinky ženevského autosalonu? Z pohledu běžného zákazníka malé hatchbacky Peugeot 208 a Renault Clio. Oba francouzští kohouti představili nesmiřitelné soupeře jen pár desítek metrů od sebe. Oba míří na stejnou klientelu, každý však svou cestou. Jací jsou noví vyzyvatelé Škody Fabia a spol., jsme zjišťovali přímo na švýcarském autosalonu.

Podívejte se na všechny malé hatchbacky na českém trhu s cenou do 280 tisíc korun. Najdete je zde.

Elektromobil

Unikátem nové 208 je to, že na jediné platformě stojí jak verze se spalovacím, tak varianta s elektrickým motorem. Plně elektrická e-208 je v nabídce Peugeotu novinkou - nabízí 100 kW a 260 Nm, přičemž umí pracovat ve třech režimech jízdy. Eko je především na co nejdelší dojezd, Normal je "zlatou střední cestou" a Sport poskytne maximální výkon, ale sníží dojezd. Mimochodem onen maximální výkon znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 vteřiny.

Kapacita lithium-iontového akumulátoru je 50 kWh, přičemž dojezd je 340 km. Peugeot uvádí, že i po osmi letech nebo 160 tisících kilometrech by akumulátor měl mít stále 70 procent své kapacity. Dobíjet lze z klasické sítě, wallboxu nebo rychlonabíjecí stanice (až 100kW), kde lze 80 procent kapacity získat za půl hodiny. Vůz k dobíjení akumulátoru rovněž využívá regenerativního brzdění, v jednom ze dvou režimů dokonce lze brzdit uvolněním plynového pedálu.

Zajímavostí je upravené tepelné čerpadlo a lepší energetická účinnost, čili i při používání klimatizace nebo topení by měl být zachován dojezd vozu. Pokud byste chtěli e-208 poznat od klasické 208, musíte se soustředit na detaily. Především jde o písmenka e, Peugeot také uvádí masku chladiče v barvě karoserie a logo lva, měnící barvu podle úhlu pohledu.

 

Právě se děje

Další zprávy