Foto: Roztomilá japonská autíčka stvořila vlastní mikrosvět. Podívejte se na nejzajímavější kei cars

Hondy N360 a N-One představují pokrok kei cars za 50 let.
Prvním skutečně masově rozšířeným modelem ve třídě kei bylo Subaru 360 z konce 50. let. Jméno přitom odkazuje na objem motoru, který nemohl být větší než 0.36 litru.
Vedle krátké karosérie vznikla 360 i v dalších variantách. Kombi se jmenovalo Custom.
Dalším z typických zástupců první éry kei cars je Mazda R360, mimo jiné také první automobil tohoto výrobce. I přes délku pod 3 m bylo uvnitř místo pro čtyři osoby.
Rozmanitost karosářských verzí byla mezi kei cars běžná už v 70. letech. Netypicky tvarovaná Honda Vamos se v modelovém programu potkala...
Foto: Výrobci
Jan Matoušek Jan Matoušek
31. 12. 2017 7:25
Co se automobilů týče, mají některé země zajímavá specifika. V USA jsou například extrémně populární velké pickupy, v Japonsku naopak prodejním žebříčkům vévodí téměř kapesní autíčka. Ta si říkají kei cars, což se dá přeložit jako lehká auta. Tato třída má řadu specifik, například objem motoru omezený na 0.66 litru, výkon nejvýše 47 kW a délku maximálně 3,4 m. Do roku 1976 byla délka dokonce omezena na 3 m a objem motoru na 0.36 litru, následně byla do roku 1990 povolena délka 3,2 m a obsah 0.55 litru pod kapotou. Výměnou za to japonské úřady nabízejí daňové úlevy, nižší poplatky za pojištění nebo možnost parkovat prakticky všude. Nejzajímavější kei cars si prohlédněte v následující galerii.
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 4 minutami

V Praze, části Středočeského a Ústeckého kraje bude od poledne do večera znovu silně foukat. Nárazy větru ale mají být slabší než ve čtvrtek

Zdroj: ČTK
před 32 minutami

Nouzové dodávky jsou jen záchranná síť. ERÚ vyzval lidi k hledání nových dodavatelů

Energetický regulační úřad (ERÚ) vyzval spotřebitele, kteří se po konci jejich prodejce energií dostali k takzvanému dodavateli poslední instance (DPI), aby neotáleli s výběrem nové smlouvy u vybraného dodavatele. Kromě společnosti, ke které se nyní dostali, mohou zvolit jakéhokoliv dodavatele na trhu. Na páteční tiskové konferenci to řekl předseda Rady ERÚ Stanislav Trávníček.

U DPI podle Trávníčka sice mohou klienti zůstat až půl roku, institut ale slouží primárně jako záchranná síť, aby lidé nezůstali bez elektřiny a plynu. Volba standardního ceníku je cenově výhodnější, uvedl. Změnu doporučují i samotní dodavatelé DPI.

Dodavatelem poslední instance jsou v případě dodávek elektrické energie v současné době v závislosti na konkrétním regionu společnosti E.ON Energie (jižní části ČR), Pražská energetika (Praha a nejbližší okolí) a ČEZ Prodej (střed a sever ČR). U plynu pak E.ON Energie (Jihočeský kraj), Pražská plynárenská (Praha a nejbližší okolí) a innogy Energie (zbytek ČR). Trávníček dnes uvedl, že přechod na standardní produkty se vyplatí nejvíce zákazníkům s velkou spotřebou.

Zdroj: ČTK
Další zprávy