Hledáme nejlepší kompakt na trhu. Dáte přednost extravagantnímu designu, nebo koncernové klasice?

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 4. 2018 15:48
Teprve minulý týden představil Ford v Londýně čtvrtou generaci kompaktního modelu Focus. Zároveň s tím však odhalil i kompletní ceník vozu, který startuje na bezmála 360 tisících korun. Postavili jsme tedy nové želízko v ohni proti dalším kompaktním hatchbackům. Může být právě novinka modrého oválu tím nejlepším kompaktem na trhu, nebo vládce v podobě Volkswagenu Golf zůstane nesesazen?

Honda Civic

Honda Civic je se svými 4518 mm jedním z nejdelších aut v segmentu, což potvrzuje i rozvor náprav s hodnotou 2697 mm. Kufr má v základu 420 litrů, po sklopení sedadel 1267 litrů.

Benzinové motory má japonský hatchback dva - tříválec 1.0 VTEC Turbo o výkonu 95 kW a čtyřválec 1.5 VTEC Turbo o výkonu 134 kW. V obou případech roztáčí kola manuální převodovka, zaměnitelná za bezestupňový automat CVT. Nedávno přibyl do nabídky i turbodiesel 1.6 i-DTEC o výkonu 88 kW s ručním řazením. Specialitou je sportovní verze Type R s motorem 2.0 VTEC Turbo o výkonu 235 kW.

K dispozici jsou výbavové stupně S, Comfort, Elegance, Executive, Sport, Sport Plus a Prestige. V základní výbavě Civicu sice figuruje přednárazový systém, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo čtení dopravních značek, rádio a rovnou automatickou klimatizaci má ale až druhá výbavová linie. Díky aktuální akci začíná Civic na 389 900 korunách. Kdo by nechtěl hatchback, může zvolit ještě čtyřdveřový sedan.

 

Právě se děje

Další zprávy