Hyundai Kona Electric vs. Hyundai Kona 1.6 T-GDI
V případě Hyundai Kona Electric jsme pro modelové srovnání zvolili silnější variantu se 150 kW výkonu a 64kWh baterií slibující dojezd 484 km na jedno nabití (jak se chová na cestě do Chorvatska, najdete zde). Právě silnější Kona se totiž vyrábí v Nošovicích. Protipólem ze standardní nabídky je varianta s benzinovou 1.6 T-GDI o výkonu 130 kW, která se nabízí jen se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a ve standardu s pohonem předních kol. Průměrně taková varianta spotřebuje 6,1 až 6,3 l / 100 km.
Hyundai nabízí obě auta ve výbavě Smart - elektrická verze startuje na 1 049 990 korunách, benzinová na 519 990 korunách. V obou případech jde o akční ceny. Rozdíl mezi oběma verzemi je tedy 530 tisíc korun, více než dvojnásobný oproti Volkswagenům.
Výbava obou verzí Kony je přitom hodně podobná - nechybí automatická klimatizace, rádio se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, parkovací senzory vzadu včetně couvací kamery, vyhřívání sedadel a volantu, tempomat, varování před vybočením z jízdního pruhu, automatická světla anebo 17palcová litá kola. Oba modely mají rovněž třeba projektorové přední světlomety nebo střešní ližiny.
Přesto se v pár prvcích odlišují. Kona Electric má oproti spalovacímu sourozenci větší TFT displej mezi budíky (7 vs. 3,5 palce) a bezklíčové startování, benzinová verze má naopak polokožené čalounění, automatické stěrače a mlhová světla.
Pokud by někdo chtěl obě auta vybavit na úplně stejnou úroveň, narazí na problém v podobě pevně daných výbav. Hyundai na rozdíl od konkurence neumožňuje vybrat si z rozmanité nabídky prvků. Naopak nabízí jen omezený počet jednotlivých prvků a několik paketů. Pro některé prvky je tak potřeba zvolit vyšší výbavu, případně na ně rovnou zapomenout, protože se (jako třeba mlhovky u elektrické nebo větší TFT displej u spalovací verze) v ceníku zkrátka nevyskytují. Pořád také platí, že elektrická verze je silnější než benzinová, přesto je půlmilionový rozdíl hlubokou propastí.