Volkswagen sliboval elektromobil ID.3 v ceně naftového Golfu. Jaká je realita?

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 7. 2020 6:02
Nabídka elektrických aut se v posledních měsících na českém trhu hodně rozrostla. Posledním přírůstkem je dlouho očekávaný Volkswagen ID.3, u něhož zástupci automobilky slibovali cenu podobnou naftovému Golfu. Pokusili jsme se proto ID.3 a Golf vybavit na stejnou úroveň a porovnat jejich ceny. Porovnali jsme i další dvojice podobně velkých a vybavených aut se spalovacím a elektrickým motorem.

Opel Corsa-e vs. Opel Corsa 1.2 Turbo

Stejná platforma i výroba na stejné lince. Opel, potažmo koncern PSA, unifikoval elektrickou a spalovací Corsu v téměř maximální míře. Corsu-e pohání elektromotor s výkonem 100 kW, přičemž baterie s kapacitou 50 kWh nabízí normovaný dojezd 337 km. Nejblíže výkonnostně je této variantě nejsilnější benzinový tříválec 1.2 Turbo s výkonem 96 kW (test tohoto motoru najdete tady). Samozřejmostí je u něj osmistupňový automat, čímž je dorovnáno samočinné řazení elektromobilu, a spotřeba v kombinaci 4,5 až 4,7 l / 100 km.

Stejně jako unifikoval Opel oba modely, unifikoval i jejich výbavy. Obě varianty se nabízejí bok po boku od výbavy Elegance. Corsa-e stojí 829 990 korun, Corsa 1.2 Turbo v akci 449 990 korun. Rozdíl je tedy 380 tisíc korun ve prospěch spalovacího motoru.

Výbava obou motorových verzí zahrnuje shodně rádio se sedmipalcovou obrazovkou, stejně velký displej digitální přístrojové desky, varování před vybočením z jízdního pruhu, nouzové brzdění s detekcí chodců, tempomat, automatické stěrače, polokožené čalounění, diodová přední světla a mlhovky nebo 16palcová litá kola.

Elektrická Corsa-e má navrch především v podobě automatické klimatizace (benzinová verze ji nabízí za příplatek 10 tisíc korun) a bezklíčového startování (u spalovacího motoru za 4 tisíce korun). Pokud bychom tyto prvky doplnili do výbavy Corsy 1.2 Turbo, pak by přišla na 463 990 korun, přičemž rozdíl by klesl na 366 tisíc korun.

 

Právě se děje

před 50 minutami

Nevládní organizace zachránily za poslední den ze Středozemního moře 500 migrantů

Lodě nevládních organizací v neděli poskytly pomoc a přijaly na palubu zhruba 500 migrantů, které vylovily ve střední části Středozemního moře, mezi Libyí, Tuniskem, Itálií a Maltou. Oznámila to francouzská organizace SOS Méditerranée. Její loď v sobotu zachránila dalších 200 osob a na palubě má v současnosti na 550 migrantů, uvedla agentura AFP.

Nejvýznamnější zásah byl v noci na neděli nedaleko libyjských břehů. "Záchranná akce v mezinárodních vodách byla velice nebezpečná, velké plavidlo postavené ze dřeva s více než 400 osobami na palubě začalo nabírat vodu," uvedla francouzská organizace. Záchranné akce se účastnily i lodě Sea Watch 3 a Nadir německých organizací Sea Watch a ResQship. Při dalším zásahu nedaleko Malty loď Ocean Viking přijala na palubu dalších 100 migrantů.

Za posledních 48 hodin lodě zachránily zhruba 700 migrantů, kterým poskytly základní pomoc.

Podle Úřadu vysokého komisaře OSN pro uprchlíky z Afriky do Evropy připlulo letos dosud po Středozemním moři zhruba 45 000 lidí. To je výrazně více než za stejné období v loňském roce. Více než polovina tohoto počtu připadá na trasu z Libye a Tuniska do Itálie a na Maltu. S růstem pokusů dostat se do Evropské unie se ale zvyšuje i počet úmrtí na moři. Mezinárodní organizace pro migraci uvedla, že v první polovině letošního roku zemřelo ve Středozemním moři přes 1100 migrantů, což je také více než vloni.

Zdroj: ČTK
Další zprávy