Volkswagen sliboval elektromobil ID.3 v ceně naftového Golfu. Jaká je realita?

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 7. 2020 6:02
Nabídka elektrických aut se v posledních měsících na českém trhu hodně rozrostla. Posledním přírůstkem je dlouho očekávaný Volkswagen ID.3, u něhož zástupci automobilky slibovali cenu podobnou naftovému Golfu. Pokusili jsme se proto ID.3 a Golf vybavit na stejnou úroveň a porovnat jejich ceny. Porovnali jsme i další dvojice podobně velkých a vybavených aut se spalovacím a elektrickým motorem.

Opel Corsa-e vs. Opel Corsa 1.2 Turbo

Stejná platforma i výroba na stejné lince. Opel, potažmo koncern PSA, unifikoval elektrickou a spalovací Corsu v téměř maximální míře. Corsu-e pohání elektromotor s výkonem 100 kW, přičemž baterie s kapacitou 50 kWh nabízí normovaný dojezd 337 km. Nejblíže výkonnostně je této variantě nejsilnější benzinový tříválec 1.2 Turbo s výkonem 96 kW (test tohoto motoru najdete tady). Samozřejmostí je u něj osmistupňový automat, čímž je dorovnáno samočinné řazení elektromobilu, a spotřeba v kombinaci 4,5 až 4,7 l / 100 km.

Stejně jako unifikoval Opel oba modely, unifikoval i jejich výbavy. Obě varianty se nabízejí bok po boku od výbavy Elegance. Corsa-e stojí 829 990 korun, Corsa 1.2 Turbo v akci 449 990 korun. Rozdíl je tedy 380 tisíc korun ve prospěch spalovacího motoru.

Výbava obou motorových verzí zahrnuje shodně rádio se sedmipalcovou obrazovkou, stejně velký displej digitální přístrojové desky, varování před vybočením z jízdního pruhu, nouzové brzdění s detekcí chodců, tempomat, automatické stěrače, polokožené čalounění, diodová přední světla a mlhovky nebo 16palcová litá kola.

Elektrická Corsa-e má navrch především v podobě automatické klimatizace (benzinová verze ji nabízí za příplatek 10 tisíc korun) a bezklíčového startování (u spalovacího motoru za 4 tisíce korun). Pokud bychom tyto prvky doplnili do výbavy Corsy 1.2 Turbo, pak by přišla na 463 990 korun, přičemž rozdíl by klesl na 366 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy