Volkswagen sliboval elektromobil ID.3 v ceně naftového Golfu. Jaká je realita?

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 7. 2020 6:02
Nabídka elektrických aut se v posledních měsících na českém trhu hodně rozrostla. Posledním přírůstkem je dlouho očekávaný Volkswagen ID.3, u něhož zástupci automobilky slibovali cenu podobnou naftovému Golfu. Pokusili jsme se proto ID.3 a Golf vybavit na stejnou úroveň a porovnat jejich ceny. Porovnali jsme i další dvojice podobně velkých a vybavených aut se spalovacím a elektrickým motorem.

DS 3 Crossback E-Tense vs. DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi

Stylové SUV automobilky DS stojí na stejné platformě jako Opel Corsa nebo Peugeoty 208 a 2008, o kterých bude ještě řeč, nepřekvapí proto nabídka jak spalovacích, tak elektrického motoru. Verze E-Tense nabízí 100kW elektromotor v kombinaci s 50kWh baterií, která stačí na dojezd papírově 320 km. Naftová 1.5 BlueHDi má 96 kW, osmistupňový automat a průměrnou spotřebu 3,8 l / 100 km. Silou lze tedy obě varianty porovnávat navzájem, obě je také možné označit za úsporné.

První výbavu, kterou oba motory sdílejí, je stupeň Performance Line. Elektrické provedení E-Tense v něm stojí 995 000 korun, naftová patnáctistovka přijde na 745 000 korun. Rozdíl je tedy rovných 250 tisíc korun.

Elektrická verze se to snaží kompenzovat částečně výbavou navíc bez příplatků, ale popořadě. Oba motory nabízejí udržování v jízdním pruhu i varování před opuštěním jízdního pruhu, rádio se sedmipalcovým displejem, digitální přístrojovou desku, zadní parkovací senzory nebo 17palcová litá kola.

Elektrická verze má bez příplatku také jednozónovou automatickou klimatizaci (spalovací motor nabízí manuální, automatická stojí 12 tisíc korun), sledování mrtvého úhlu, nouzové brzdění s detekcí chodců, cyklistů a noční detekcí, přední parkovací senzory (spalovací verze má jen klasické nouzové brzdění, detekci více objektů,sledování slepého úhlu i přední parkovací senzory nabízí v paketu za 24 tisíc korun), zatmavená zadní okna (spalovací motor za 8 tisíc korun), bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko (spalovací motor za 4 tisíce korun), nouzové volání (spalovací motor za 6 tisíc korun) či automatická světla a stěrače (pro spalovací motor se v této výbavě nedodávají).

Pokud bychom tedy tyto všechny prvky k naftové variantě dokoupili, dostane se částka na 799 tisíc korun. Rozdíl cen mezi elektrickou a naftovou variantou tak klesne na úroveň 196 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy