Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Foto: Výrobci

Suzuki Baleno - 1998

Žádný airbag a pouze dvě hvězdičky, z nichž jedna byla posléze odebrána. To je vizitka Suzuki Baleno, testovaného v roce 1998. Právě kvůli absenci bezpečnostního vaku hlava řidiče narazila do volantu a v době nárazu jí hrozilo velké riziko vážného zranění. V bezprostředním ohrožení se ocitly po čelním nárazu i hrudník řidiče a chodila kvůli posunu pedálů. O původně udělenou druhou hvězdičku nicméně Baleno přišlo kvůli vysokému riziku zranění hrudníku řidiče při bočním nárazu.

Video z nárazové zkoušky najdete najdete na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy