Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Foto: Výrobci

Mitsubishi Lancer - 1998

Ani Mitsubishi Lancer v roce 1998 nedopadlo dobře. Získalo sice dvě hvězdičky, kvůli špatné ochraně řidičova hrudníku při bočním nárazu ale o jednu hvězdičku zase přišlo. Ani ochrana při čelním nárazu nebyla příliš dobrá. Řidičovy dveře ztratily strukturální tuhost a jako špatná se ukázala i struktura podlahy. Odtud špatná ochrana nohou řidiče. Standardní řidičův airbag se při nafukování vychýlil směrem doleva, proto se hlava dotkla pouze jeho spodní části. Navíjení bezpečnostních pásů způsobilo vyšší riziko zranění hrudníku řidiče i spolujezdce.

Video z crash testu najdete na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy