Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Foto: Rover

Rover 100 - 1997

V roce 1997 otestovali v Euro NCAP městský Rover 100 s jedním airbagem pro řidiče. Výsledek? Jediná hvězdička. Čelní sloupek se při čelním nárazu posunul vzad, řidičovy dveře nešlo otevřít a nafukovací vak se kvůli posunutí volantu stal tak trochu zbytečným. Hlava, stehna a nohy řidiče tak byly při nárazu chráněny velice špatně. Stejné je to s řidičovým hrudníkem při bočním nárazu. Naopak spolujezdec byl i přes absenci airbagu při čelním nárazu chráněn dobře.

Na záznam crash testu se podívejte na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy