10 nejzajímavějších modelů za padesát let AMG. Některé jsou legendami, na jiné se zapomnělo

Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 12. 2017 7:25
Písmena AMG jsou napevno spojena se sportovními modely Mercedes-Benz. Nebylo tomu ale hned od založení v roce 1967, o které se postarali dva zaměstnanci trojcípé hvězdy. Ti zároveň stavěli také závodní speciály. Mimo jiné i proto, že značka AMG byla nejprve úpravcem mohou nosit její loga také dva modely od Mitsubishi. Přímá spolupráce mezi Mercedesem a AMG začala v roce 1990, o devět let později ve Stuttgartu zakoupili v AMG většinový podíl. Od roku 2005 pak výrobce závodních a sportovních vozů patří plně do koncernu Daimler. V následující grafice si můžete prohlédnout deset nejzajímavějších modelů AMG za uplynulé půlstoletí.
Foto: Výrobci

AMG 230 GE

První třída G od AMG nevznikla až na sklonku devadesátých let, ale již o téměř dvacet roků dříve. Vůz AMG 230 GE (existuje pravděpodobně též AMG 280 GE) dostal pod kapotu osmiválcový motor, údajně o objemu 5.0 až 5.6 litru. Hodnoty se různí už jen proto, že AMG přestavělo na zakázku několik různých strojů.

Foto: Výrobci

Mercedes-Benz G 55 AMG

Prvním oficiálním "géčkem" AMG se na konci devadesátých let stal model řady W463. Provedení G 55 AMG dostalo pod kapotu pětilitrový osmiválec, spoustu luxusní výbavy a také poměrně nenápadný vzhled. Až po čase se Mercedes rozhodl přidat motoru přeplňování a zvednout počet válců na 12.

Foto: Výrobci

Mercedes-AMG G 65

Právě vidlicový dvanáctiválec s dvojicí turbodmychadel a výkonem 450 kW má v útrobách ještě letos nabízená verze AMG G 65. Vedle ní existovalo i slabší osmiválcové provedení AMG G 63.

Foto: Výrobci

Mercedes-AMG G 63 6x6

Specialitou pro 100 vyvolených se stal šestikolový pickup, vycházející z modelu AMG G 63. Auto dostalo portálové nápravy, terénní pneumatiky, vysokou světlou výšku, pět uzávěrek diferenciálu a osmiválec se dvěma turbodmychadly.

 

Právě se děje

Další zprávy